Voor welke schrijfwijze jongensnaam kiezen?

Hey meiden,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb jullie hulp nodig. Ik ben 27 weken zwanger van ons derde kindje. Ik heb al twee meiden en wij zijn nu druk bezig met de namen. Voor een meisje staat de naam al vast, en voor een jongen min of meer ook. Alleen twijfelen we over de schrijfwijze. Het gaat om Milan of Mylan. Aangezien Milan in de top 10 van jongensnamen staat hadden wij zoiets van goh dan schrijven wij 't als Mylan, is toch net iets anders hè? Wat vinden jullie, gewoon voor Milan gaan, of toch de apartere schrijfwijze Mylan hanteren? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Hoi,

Milan vind ik ook een hele mooie naam alleen heb ik mijn man nog niet overtuigd haha.
Ik zou altijd voor de makkelijkste schrijfstyle gaan, anders moet je constant je naam spellen.

Groetjes

Hoi,

Ik zou voor Milan kiezen.
Ik denk dat je het voor je kindje onnodig moeilijk maakt om een minder logische schrijfwijze te kiezen. Dan moet hij altijd gaan spellen. En 9 van de 10 keer schrijven mensen het toch verkeerd.

En uiteindelijk gaat het toch om de uitspraak!, en die blijft hetzelfde  

Succes ermee!

Hoi hoi

Ik vind Mylan dan juist wel weer grappig!   Onze oudste dochter heet Yara en mensen vragen dan ook vaak; met een j of met een y? Maar vaak zeg ik het al automatisch (als iemand het moet opschrijven); het is Yara met een Y ...

Maar het is jullie persoonlijke keuze natuurlijk, doen wat jullie het mooiste vinden!!

Liefs Jessica, mama van Yara en 36 wk zwanger van de tweede

hoi hoi,

ook ik vind Mylan dan weer mooier. Ook omdat ik niet van die standaard dingen hou. Ons zoontje heet Rafael, de makkelijkste/kortste schrijfwijze, maar iedereen heeft daar weer zijn eigen gedachte van met of zonder puntjes, ph of niet etc. Mijn naam is zelf ook niet makkelijk uit te spreken en te schrijven. Ik moet het dus vaak herhalen en spellen, maar zo'n probleem vind ik dat niet. Mensen denken vaak moeilijker dan je denkt en maken van een makkelijke naam zo wat anders.
Het is gewoon wat jullie mooi vinden. Wat is jullie gevoel bij het zien van de naam?
Dan maak je de juiste keuze.

Succes, ermee. Laat je wel weten waar jullie keuze op is gevallen en waarom. Ben een beetje nieuwsgierig.

Liefs,

hoi hoi

het maakt toch niet uit hoe je milan schrijft of mylan  het komt op hetzelfde neer
mijn zoontje heet ook milan maar als andere vragen hoe hij heet en je zegt milan staan ze eerst van huh mulan haha sommige mensen weten niet hoe ze het moeten  uitspreken dus het maakt niet uit hoe je het schrijft het is net wat je zelf leuk vind!!
dat heb ik ook met mijn andere zoontje die heet luca en heel veel jongetjes heten luka met een k het is net wat   je zelf leuker vind.
ik lees wel weer welke naam het gaat worden groetjes mariska

Hoi meiden,

Nou we zijn er nog niet uit hoor! Is wel grappig ook wij hebben dezelfde punten als voor- en nadelen als jullie ook melden, het blijft lastig dus. Onze oudste dochter heet Aimee, nou die naam wordt altijd verkeerd uitgesproken als de naam gelezen wordt. Hadden we nooit gedacht dat deze naam voor de meesten zo moeilijk uit te spreken zou zijn.  Mijn man neigt momenteel meer naar Mylan en ik meer naar Milan, is ook wel lekker handig hè. Nou ja, we hebben nog even de tijd om over de schrijfwijze na te denken, het belangrijkste is in ieder geval dat we een naam hebben die we beiden leuk vinden. Ik vind persoonlijk Justin ook een erg leuke naam, maar die vindt manlief weer niet zo.

Ben benieuwd of er nog meer meningen zijn over de schrijfwijze.

Hoi mama van bijna drie

Even over de schrijfwijze; ik zou voor Milan gaan,
al vind ik Mylan ook niet gek.
Vraagt wel vaak om spelling denk ik, dat lijkt mij lastig.

Mag ik vragen hoe jullie Aimee uitspreken?
Wij hebben een nichtje die zo heet,
deze spreek je uit als Eemie alias amy...

Ik zou zelf eimee uitspreken,
dus ben benieuwd hoe jullie dochtertje 'geroepen' wordt...

Groetjes

Terug
Bovenaan