voor wie is dit nog meer de laatste zwangerschap???

A

Anoniem

Guest
Hallo mamma's in spé,

voor wie is dit nog meer de laatste zwangerschap. Ik heb altijd al drie kinderen gewild. Nu ben ik zwanger van de derde. Alle kamers in ons huis zijn straks gevuld. Ik vind het wel een raar idee dat ik nooit meer zwanger zal zijn, want ik kan er zo van genieten. Maar als er een vierde kindje zou komen moet ik gaan werken en dat wil ik niet zolang de jongens zichzelf niet kunnen redden. Als de jongste een jaar of twaalf is ga ik werk zoeken. Dus ik heb nog wel even. Maar het blijft denk ik altijd wel kriebelen, zo'n kleintje erbij.

veel liefs van Marloes

Hoi Marloes,

Voor mij was dit de laatste zwangerschap.
Ik ben 29 december bevallen van onze derde zoon.
Ik vind het heel dubbel, nooit meer zwanger, nooit meer een babytje in je buik.
Maar de babytijd is ook voor het laatst.
Mijn man vind het nu echt genoeg, zelf wil ik diep in mijn hart best nog een zoontje. Of meisje.
Nu kan ik wel elk kind wat bieden, financieel en materieel. Maar ook nog de heerlijke knuffels en spelletjes met ze doen. Ze krijgen nu ook hun eigen kamer. Alles past net in de auto.
Maar het belangrijkste is dat ze alle drie gezond zijn!
Ik heb al afscheid genomen van het zwanger zijn, nu nog van de babytijd en dan de dreumes en de peutertijd. Zo zal alles voor het laatst zijn.
Zelf werk ik drie dagen op een midd.school en studeer er ook nog naast. Dus tijd kom ik soms te kort. Maar voor mijn zonen heb ik altijd tijd genoeg!
Ik blijf lekker van ze genieten, voor je het weet zijn ze groot! Maar dat weet je ook.

Geniet van je zwngerschap en straks van jullie baby!
Monique; mv Robin bijna 5, Thomas 2,5 en Lucas 29 dec.

Hoi,
Ook voor mij was dit mijn laatste zwangerschap (22-11 bevallen) Al moet ik eerlijk gezegd toegeven dat ik er wat gevoel betreft nog niet helemaal achter sta. Het is mijn tweede en hiervoor hebben we  al moeten verbouwen. Praktisch gezien is het dus niet mogelijk om nog een kindje te nemen. Maar nooit meer een baby in m'n buik...
Alles is ook zo definitief nu; Toen ze van de wieg naar het ledikantje ging, heb ik gewoon een potje staan janken; Er zou nooit geen babietje van ons meer in liggen...Maar mijn vriend vind twee ook echt wel genoeg.
Ach, misschien winnen we ooit de Jackpot en kopen we een super groot huis en komen er nog veel meer babies..

Hoi,

Inmiddels ben ik afgelopen Mei bevallen van ons tweede kindje. En dat is echt de laatste! Ik vind kinderen geweldig, maar het zwanger zijn een drama. Wel vind ik het jammer dat ik dat hele proces van na de bevalling tot groter niet nog een keer zal meemaken. Maar als het weer kriebelt ga ik weer op zoek naar een oppaskindje. (heb er al 2 keer 2 gehad) Dan maak je het proces voor een deel weer mee. Ook leuk.
Dus ook hier iedere keer afscheid nemen. Laatste keer zo klein, laatste keer in de wagenbak, laatste keer BV geven, etc. Maar ook weer genieten van alles wat zo'n kleintje onderneemt en leert. Ik denk dat veel vrouwen dit zo ervaren. (in mijn omgeving wel) Heel normale gevoelens dus!

Heel veel genieten dus!
Groetjes, Cathy

Hallo,
Ik ben nu zwanger van de vierde en dat wordt echt de laatste. Nou moet ik zeggen dat ik bij al mijn kinderen heb gedacht dat het de laatste ging zijn. Niet omdat ik er niet meer wilde, maar omdat ik grotendeels onvruchtbaar ben verklaard, ook zou ik vroeg in de overgang gaan.
Deze laatste zwangerschap was niet gepland in de zin dat we er ons best voor hebben gedaan (bij de anderen wel), het was gewoon een grote verrassing. Eigenlijk waren we klaar, ik had nog wel babykriebels, maar volgens mij blijven die je hele leven. En toen was ik ineens zwanger van 1 keer vrijen net na de menstruatie. Ik heb het gevoel dat dit kindje er gewoon moest komen, een speciaal kindje! En weet je, als ik er drie aan kan, dan kan ik er ook vier hebben. Alles loopt meestal wel los en voor alles komt meestal vanzelf een oplossing. Soms gaat het moeilijk, soms makkelijk. Maak me er niet zo druk over, we redden het wel!
Ik hoef niet te werken gelukkig (ga het straks denk ik wel weer doen) en het zal iets krapper worden qua financien, maar je krijgt er zoveel voor! Verhuizen gingen we toch al, dus dat wordt straks even heel druk (voor mijn man vooral). Alleen de auto he!
We hadden net een nieuwe passaat, man helemaal blij, maar helaas hij kan hem in gaan ruilen straks voor een soort busje!! Hi, hi, vind ik eigenlijk wel grappig!
Ivy

Voor mij is dit ook de laatste zwangerschap.
Dan hebben we 5 kinderen.
Verstandelijk weet ik dat dit het beste is, maar als ik op gevoel afga....wil ik er nog wel 2 bij....
Maar de zwangerschappen worden te zwaar voro mijn lijf, dat is niet meer verantwoord.
Dus dit is echt de laatste.
Ik werk ook niet buitenshuis. Juist omdat er wat meer kinderen thuis zijn, wil ik thuis zijn voor hen. Er gebeurd zoveel in hun leventjes, daar wil ik bij zijn!
Gelukkig hoef ik ook niet te werken. Financieel redden we het net allemaal. Geen vetpot, maar hee, van alles een beetje minder kan best. Daarbij, de rust die het in het gezin brengt als ik er gewoon altijd ben, daar valt heel wat voor te zeggen hoor!

Wel heb ik bij deze zwangerschap dat ik zo bang ben dat het mis gaat...want dan is het gewoon over, nog een keer zwanger dat kan ik mijn lijf niet aan doen.
In augustus afgelopen jaar kreeg ik met 14 weken een miskraam. En dat heeft er flink in gehakt bij ons. Nu ben ik bijna 14 weken zwanger en eigenlijk vind ik het doodeng.
Mijn man en ik hebben dan ook besloten om het niet weer te proberen als dit weer mis gaat. Het is dus extra spannend dit keer.

Echt de laatste keer dat er een baby in huis komt.....heerlijk!
Groetjes Annemieke

Hallo,

voor mij is dit ook de laatste zwangerschap. we hebben een zoontje van 2 en in juli word de baby geboren we wilden allebij 2 kinderen dus is dit de laatste keer.
het zwanger zijn zelf zal ik niet echt missen al is het wel leuk dat je het voelt schoppen enz.
en het baby zijn meschien een beetje maar ik vind het juist wel leuk dat ze ook groter worden dan kan je er ook wat meer meer doen. al zijn kleine babytjes altijd heel schattig.

groetjes
senjo

17+ 5

Hai

Ik zeg ook dat het nu de laatste is, ben nu zwanger van de derde ook.!!!!
maar je weet maar nooit.
Ben nog hartstikke jong 24.
Maar voor nu denk ik het is genoeg.
alle kamers zitten vol. hihibih

groetjes sabina

Terug
Bovenaan