voor willemijn

Hoop dat je er stiekem toch nog bent...

Las nl net over je zwangerschapsvergiftiging en dacht zal je ventjes vertellen wat ik ondernomen heb voor een eventuele volgende zwangerschap. Misschien heb je er wat aan? Ik had nl Hellp. De kans dat ik dat weer krijg is 10% zegt mijn gyn. Mijn bloed is en wordt onderzocht op stollingsfactor en blijk een afwijkende stolling te hebben. Niets ernstigs maar wel opletten bij risicovolle situaties zoals vliegen en ook een zwangerschap. Bij een volgende zwangerschap weet ik nu wat ik in de gaten moet houden en kan ik bloedverdunners slikken.

Jij komt toch uit Wassenaar? Was je in Bronovo, toen je moest blijven liggen?

Best spannend hè, dit wat je nu weet, voor een volgende zwangerschap? Voor mij eventjes niet maar wil wel heel graag over een tijdje weer zwanger zijn en zo’n prachtig wondertje er bij hebben!!!

Liefs S.

ps. wilde je dit op MSN schrijven maar ben (nog) niet toegelaten...

Dank voor je antwoord. Dat kan ik wel even meenemen naar de gyn als vraag. Ik vond het al met al een heftige ervaring zo. Zeker omdat mijn man ook maar net op tijd bij de geboorte was... En die week ervoor was zo ontzettend spannend. Normaal zouden ze gelijk gaan inleiden maar omdat Joep zo klein was deden ze dat niet. Kans op een weeenstorm was groot en dat zou hij niet aankunne. Kreeg 2 keer per dag een CTG en die was steeds goed. Als die niet goed zou zijn dat zou het een keizersnee worden. Maar gelukkig kwam hij uit zichzelf en supersnel..... Geen keizersnee gelukkig.

Ja, ik heb 2 keer in Bronovo gelegen. Jij ook??

Groetjes willemijn.

Ik vind het idd heel spannend nu ik dit allemaal meegemaakt heb. Vandaar dat ik nog wat vragen wil stellen aan de gyn. Ik denk dat wij over een maand of 6 de pil weer weggooien.....

Lijkt me een mooie tijd.

Nu niet gelijk schrikken maar mij is aangeraden geen pil meer slikken ivm die stolling... Heb nu een koperspiraaltje. Zonder hormonen en dat scheelt mij een heleboel hoofdpijn!!!

Ik kwam ook in Bronovo met een bloeding alleen was het gelijk zo ernstig dat Stijn er direct uit moest. Jij was er begin oktober toch, toen waren Stijn en ik net weg. Hij heeft drie weken op de kinderafdeling gelegen. Maar misschien wist je dit al?

Hoe gaat het nu, nog steeds een achterstand? En met jou? Kan je de gebeurtenissen een beetje verwerken?

Ik had trouwens HellpSyndroom, wordt ook wel een vorm van zwangerschapsvergiftiging genoemd maar weet niet of het hetzelfde is als jij had?

Liefs S.

Met Joep gaat het nu goed. Hij woog 2600 bij de geboorte. Een week eerder bij de echo woog hij 2300 gr. Hij deed het gelukkig gelijk goed. Scheelt ook dat de bevalling heel snel ging, ik had in 1,5 uur volledige ontsluiting. Toen geprobeerd de persweeen weg te puffen omdat mijn man er nog niet was.

Ik vind het nog moeilijk om het een plekje te geven. Het was zo ontzettend spannend allemaal. Vandaar dat ik nu toch nog een afspraakje heb gemaakt bij de gyn om het nog eens door te nemen.

Ik heb in augustus een week gelegen vanwege die bloeding en dan van 9 oktober tot 16 oktober voor en na de bevalling.

Jeetje Willemijn, ik begrijp je wel hoor. Dan zeggen de mensen tegen mij, wees blij, het is toch allemaal goed gekomen... En ik ben ook blij maar pijn doet het ook nog steeds ook al is het toch allemaal goed. Heb nog regelmatig dat ik ineens met een brok in mijn keel zit. Meis, als je je hart wilt luchten dan sta ik er voor open hoor. Ik kom binnenkort wel buurten op de MSN...

Ja, idd. Iedereen zegt je hebt toch een gezonde zoon?? Dat weet ik ook wel maar ik vind het wel heftig allemaal.

En dan nog een schoonzusje die zegt; Ach je hebt zo een makkelijke bevalling gehad en mijn man mag al helemaal niet klagen van haar. Oh nee, denk ik dan, hij heeft de week voor de bevalling elke dag heen en weer geraced tussen thuis en ziekenhuis.... En hij had ook die spanningen van of het wel goed komt. Uiteindelijk was hij ook nog maar net op tijd bij de bevalling. Terwijl we ons hadden voorgesteld om rustig thuis weeen op te vangen en lekker in bad etc etc.

En als je dan in het ziekenhuis ligt weet iedereen precies wat er moet gebeuren enzo. Nou dat laat ik wel aan de gyn over......

Ik word er weer boos van.....

Ik herken al jouw gevoelens ook en merk aan mijzelf dat ik ook nog redelijk emotioneel ben.

Leuk dat je ook op de MSN komt.

Terug
Bovenaan