voor wilma23

Hoi wilma,
jij vroeg mij hoe ik meerdere follikels kan hebben tijdens een behandeling van ICSI in eigen cyclus. Ik ben de 3de dag van mijn menstruatie begonnen met menopur spuiten. Na 5 dagen kreeg ik mijn 1ste meting, toen had ik al 7 follikels, na 2 dagen had ik er 11 en weer na 2 dagen had ik er 20. Mijn gyn vertelde mij dat het een behandeling in eigen cyclus is. Hoe gaat het nu bij jullie en wat versta jij onder ICSI in eigen cyclus?
Ik krijg trouwens aanstaande maandag de punctie. Ik wens je heel veel succes en ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.
Groetjes pittty36 oftewel wilma

hoi pitty

een eigen cyclus behandeling gebruik je alleen je eigen maandelijkse eicel. dit kan alleen als je elke maand een eisprong hebt en een regelamtige cyclus hebt, Groningen is het enige zieknhuis in NL die deze behandeling doet. je mag dit 6 keer doen en teld als 1 gewone behnadeling.
bij mij gaat het als volgd.   ik word ongesteld en maak dan een afspraak voor cyclus dag 12. dan is mijn eicel ongeveer 14 mm en mag ik beginnen met spuiten van cetrotide en 150IU gonal-f   dit beide 2 dagen. op cyclus dag 15 doe ik alleen nog cetrotide en moet ik weer naar UMCG voor fillokelmeting. meestal is hij dan 18 mm en word de punctie op dag 17 gepland. en moet ik op dag 15 s avonds laat pregnyl spuiten.
het gaat dus echt alleen om de eicel die elke maand groeid.
ik heb nu 3 behandelingen gehad en begin 21 sept weer met de 4e behandeling.
lees maar eens op de site van het UMCG

Terug
Bovenaan