A
Anoniem
Guest
Hoi Annet,
Wat betreft die vulling, heel herkenbaar!
Daar heb ik dit allemaal aan te danken!
Toen ik net 15 weken zwanger was viel de vulling uit mijn kies. Ik was verhuist naar Breda en had er ook nog geen tandarts en had er eigenlijk ook niet echt last van. Omdat ik er zo tegenaan hikte om de kies te laten vullen ZONDER verdoving (omdat hij al 2x was gevuld en dus diep moesten schoonboren) en omdat ik naar een onbekende tandarts moest was het uitstellen natuurlijk makkelijk..
Na mijn zwangerschap nog steeds geen last van de kies, maar wilde hem erg graag laten repareren. Alleen was het voor mij toen een drempel om te gaan omdat ik al zo lang niet meer was geweest, schaamde me er gewoon voor.
Een half jaar na de geboorte van Kay heb ik pas een tandarts gevonden en toen haar ook verteld waarom ik het uitgesteld was. ik heb nog nooit zo'n fijne en begripvolle tandarts gehad. Ze heeft in eerste instantie de tand zo ver moeten schoonboren dat de zenuw bloot lag en heeft daarop een vulling gedaan. 8 van de 10 keer gaat dot goed, bij mij dus niet. Enorme kiespijn en dus weer terug.
Ik kreeg een wortelkanaalbehandeling waar ik hélemaal niks van heb gevoeld (super tandarts).
Nu 5 maanden later begon het weer te zeuren. Telkens als mijn kiezen op elkaar gingen verging ik van de pijn. Weer naar de tandarts en rest van het verhaal ken je.
Ik heb dan wel zware antibiotica meegekregen om de ontsteking weg te krijgen maar ben eigenwijs en gebruik dit niet.. temeer omdat we bezig zijn voor een brusje en je dit dan niet mag nemen. De pijn neemt gelukkig af door het bijslijpen van de kies, maar als dit niet over gaat dan heb ik inderdaad een probleem (mocht ik dan zwnager zijn).. Dan is het pas écht "hel"..
Ik zit nu dus weer een beetje met mijn handen in het haar, want als je er nu niets aan doet kun je er bijna 9 maanden niets meer aan doen.
maw; Ga gelijk naar je tandarts en laat naar je kies kijken. Het wordt anders van kwaad tot erger!
Succes!!
Esmé mv kay