Voor Yenna..

Hoi Yenna,

Je hebt destijds op mijn topic gereageerd waarin om advies vroeg ivm het overgaan naar 4 flessen op een dag.

Je schema heb ik gehanteerd en werkte bijna perfect, op het tijdstip van het fruithapje na (11.00 uur). Dit omdat hij dan nog gewoon honger/dorst heeft. Nu zie ik net, en vorige keer over het hoofd gezien, dat je dan wat water erbij gaf. Daarmee zou hij het waarschijnlijk  wel halen tot 12.00 uur en heb ik eindelijk een fatsoendelijk schema.

Mijn vraag alleen is; hoeveel water geef je je kleine dan? 60 cc?

Kay is nu 19 weken oud.

Alvast bedankt!

Esmé mv Kay

Hoi Esme,

Fijn dat dit schema zo goed werkt ( nou ja bijna dan  )
Bij Yari werkt het ook super ( bij Yenna werkte dit trouwens ook altijd geweldig ).

Ik gaf Yari wat water of soms een beetje diksap ( hele slappe )  om dat hij in het begin zijn fruithap nog niet zo lekker vond.
En zo kon ik mooi rekken tot 12.00 uur.( dan 16 en 20 uur )
Ik gaf hem dan vaak om 11.00uur  100 cc water of diksap want met 4 flessen kreeg hij 840 cc flesvoeding.
Dus dan kwam hij nog maar aan 940 cc. ( naar mijn weten mogen ze niet meer als 1000 cc hebben )

Wat ik daarna ook heb geprobeerd is de fles van 7.00 uur 's ochtends verhogen dus geen 180 cc + 6 schepjes maar 210 cc + 7 schepjes.
Toen  gaf ik hem om 11.00 uur wel gewoon fruithap en dit deed hij toen ineens een stuk beter omdat hij niet zo'n honger had. Ik had namelijk ineens het idee dat hij die fruithap niet graag  wilde omdat hij zo'n erge honger had en veel liever de fles opslokte....

Dit doe ik nog steeds zo en meneer eet zo een heel klein potje fruit met gemak op.

En na de fles van 12.00 uur is hij zo voldaan dat hij van 12.30 uur tot 16.00 uur heerlijk slaapt.

Hopelijk heb je hier weer iets aan en als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Succes ermee!!

Groetjes Marina.

Hoi Yenna,

Ik las dat Yari doorsliep s'morgens tot 10.30 uur na zijn vroege fles.. Super hoor! Bij Kay was het altijd klokslag 08.30 uur en was het een lange rek tot 11.00 a 12.00 uur..

Ik dacht hoe doe ik dan nou,.. Ik heb vanmorgen gewoon iets minder fles gegeven (180 ipv 210) met 2 scheppen rijstebloem. Kay weer om 08.30 op bed gelegd en hij werd wakker om 10.30 uur.. jaja,.. zo klooi je wat aan hè

Nu net om 11.00 uur zijn perenhapje gegeven met aan sluitend was sap. Eerst water geprobeerd maar dat vind hij niet te "zuipen" haha..
Ik had dus nog uit de Blije Doos een potje Nutricia fruitsap waarvan ik wat in het flesje had gedaan en dat vond hij heerlijk! Dronk het in een teug leeg! Zelfs jammeren erna toen het op was omdat hij het klaarblijkelijk érg lekker vond!

Nu zit hij vrolijk schreeuwend en brabbelend in zijn wipstoeltje naar een teletubbie DVD te kijken haha.. Niet wetende dat er over 20 minuten al een heerlijk warme fles op hem staat te wachten!

Ik ben blij dat ik nu eindelijk gewoon de tijden kan hanteren zonder dat gegoochel en gehannnes omdat hij de tijden soms niet haalde. En geloof me, als Kay honger heeft en hij krijgt niks hou je graag je oren dicht .

Maar hij is nu helemaal happy! en dat terwijl   hij nu in bed zou liggen.
Ik leg hem zometeen, zoals jij dat ook doet, hem lekker om 13.00 uur op bed en zal vast en zeker als een blok in slaap vallen. En dan kan papa straks als hij thuis komt (werkt op basisschool en is dus om 16.00 uur thuis) Kay het andere deel fruit gaan geven.. Daar haast hij zich namelijk altijd voor naar huis, leuk hè?

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reacties steeds en dat ik het als leidraad heb kunnen toepassen..

Esmé en een dikke tevreden kus van Kay

Hoi Esme,

Nou heel fijn om te horen dat het zo goed gaat!!!
Ennuh, fijn toch, dat dit forum er is om ervaringen uit te wisselen.

En ik heb met Yenna natuurlijk al de nodige ervaring.

Dit "schema" is heel fijn omdat de volgende stap groente is en je die dan mooi rond 16.00 uur kunt geven, hoe meer groente hij eet hoe minder fles je geeft. ( deden wij bij Yenna )

Ja, en Yari slaapt van 's avonds 20.30 uur tot 's morgens 7.00 uur en dan gaat hij rond 8.30 uur weer naar bed en slaapt tot rond 10.30 uur. Dus dit geluk heb ik omdat je dan niet zoveel  hoeft te rekken.

Fijn dat Kay nu ook de ochtend goed slaapt en je niet zo lang hoeft te rekken.
Slim om wat rijstebloem erbij te geven bij de ochtend fles.
Dit werkt bij Kay gewoon goed.
Tja en zo blijven we maar proberen......

Succes ermee en hopen dat hij het nu zo goed blijft doen, want een tevreden, blij kind  heeft als gevolg  ook een hele blije mama ( en papa ).

Groetjes Marina en ook een hele blije Yari !!!

Hoi,

Ja gaat prima hier!
Meneertje ligt nog lekker (na een half uurtje brabbelen in bed) te slapen..

Het schema verloopt soepel, gelukkig maar. Alleen omdat hij nu om 21.00 uur zijn laatste fles krijgt ipv 23.00 uur wordt hij snachts weer rond 03.30 uur wakker omdat hij honger heeft. Ik geef hem dan een ieniemini flesje (60cc) melk en hij is weer "vertrokken" naar dromenland. Hij meld zich dan weer rond 08.00 uur.

Ik geef hem nu, na een paar keer de speen te hebben gegeven, die 60 cc melk voor de dorst en om het te rekken. Hij moet ook eerst even de tijd krijgen om aan dit schemaatje te wennen. Maar komend weekend gaan we weer op de hardere toer haha..
Dat mag hij gewoon weer huilen totdat het écht etenstijd is. Ja met deze leeftijd hebben ze alles snel in de gaten!

Dus morgen moet ik weer even tandjes op elkaar doen en een paar vingers in mijn oren als het alarm weer van Kay afgaat in de nacht

Groetjes!!

Esmé

Terug
Bovenaan