voor Yenna...

Hoi Yenna,

Nu dat Kay een volledig potje fruit een en een volledig potje groenten eet,  vroeg ik me af hoeveel melk ik hem daarna nog moet geven.

Eerder zonder extra voeding kreeg hij 4 flessen van 210 cc
Later met fruit 2x 180 cc  en 2x 210 cc

Nu alleen maar 180 cc gaan geven (op de nachtfles na)?

Alvast bedankt!

Esmé mv Kay (24,5 wk)

Ps: Héél leuke foto van Yari in je topic!

Hoi Esme,

Ik zal ff Yari zijn schema typen, dan is het misschien wat duidelijker.

7.30 uur 1e fles 200cc ( incl. voeding )
10.30 uur heel potje fruit ( van 6 maanden )
12.00 uur 2e fles 200 cc ( incl.voeding )
16.00 uur heel potje groente ( van 4 maanden )
16.15 uur klein flesje na  van 100 cc ( incl. voeding )
19.30 uur 3e fles 240 cc ( incl. voeding ) + 4 nutrilon schepjes rijstebloem

Deze tijden zijn allemaal ongeveer, ik kijk niet op een half uurtje....

Als Yari potjes van 6 maanden op kan krijgt hij geen klein flesje meer na. Dan krijgt hij een lekker danoontje start na. Ben benieuwd of hij dat lekker vind.....
( ik heb nog 4 potjes van 4 maanden staan en dan kijk ik of hij die potjes van 6 maanden helemaal  op kan )

Hopelijk heb je hier iets aan, heb je nog een vraagje stel gerust hoor !!!
Ja, leuk he, die foto van Yari, 't is ook zo'n heerlijk, makkelijk kereltje...

Groetjes Marina.

Haha,..

zoals verwacht is je schema (nog steeds) hetzelfde als dat van mij. Alleen geef ik Kay na zijn groenten van 16.00 uur (half uur er na) nog een fles van 180 cc die hij met gemak opdrinkt. Maar ja, was om te beginnen ook maar een half potje groenten en dat wordt dus morgen een heel potje. Ik zal die fles dan inderdaad even gaan minderen.

Bedankt voor het advies..

Esmé mv kay

Hoi,

Yari heb ik ook een paar dagen naast zijn groente een fles van 200cc ( incl. voeding ) gegeven, die ging ook met gemak op. Maar al heel snel at hij zo'n klein potje van 4 maanden helemaal op, ik ben toen elke 2 dagen de fles iets gaan minderen, nu zit ik een aantal dagen op 100cc ( ook incl. voeding )

Op naar de nieuwe smaken vanaf 6 maanden.

Groetjes Marina.

Hoi,

Kay at vandaag ook met gemak een potje groenten op... Alsof het niks voorstelde!
De fles mag dan inderdaad gehalveerd worden heb ik begrepen (broer heeft 2 kinderen waarvan de jongste net 6 weken ouder is dan Kay).

Zoals je al zei kan ik hem straks dan   (als hij een groot potje op kan) een flesje van 100 cc gaan geven.
Dat scheelt even in de kosten zeg! Wat is zo'n pak Nutrilon duur hè,.. pff...haha..

Ik vergeet soms bijna dat hij al bijna 6 maanden is, stom he. Ik pak standaard dat kleine potje van Olvarit omdat hij pas net is begonnen met groenten en ook nog niet zo lang met fruit. Maar eigenlijk kan hij gewoon al bijna die grotere potjes hebben ivm zijn leeftijd.

Wat gaat het toch gruwelijk hard hè..

Esmé mv kay

Terug
Bovenaan