voor yoerimama

A

Anoniem

Guest
Ik vind het zo raar om in een andere discussie dit gesprek te starten. Dus alsnog even snel een nieuwe discussie van gemaakt.

Zo te horen veel geluk gehad, dus. Weeenstorm moet ook erg zijn. Maar de persweeen waren niet mis hoor, 1,5 uur met weeenopwekkers.
Nu al de waterpokken? Wat vervelend! Beau gaat nog niet naar een kinderdagverblijf, dus dat scheelt. Ook als ik weet dat een kind een kinderziekte heeft, ga ik er met Beau niet naar toe. Heeft Jesper erg veel last van de waterpokken?
Nou, wat een verschil: Beau was 50 cm en een kilo lichter dan Jesper. Inmiddels zal hij de 63 cm zijn gepasseerd en weegt hij ruim 5,5 kilo.

Groetjes,

Claske

Hoi claske,

Wat een verschil!   Jesper heeft nu wel een groeispurt sinds 2 weken heeft hij ook al kleertjes aan   van maatje 74. Mijn andere zoontje,   Yoeri (nu 2 jaar en 4 maanden, dus ook in dec. geboren) had deze kleertjes pas aan aan het einde van de zomer.  Jesper lijkt echt een klein reusje   tegenover Yoeri (nu pas 85 cm en 12 kg).

Trouwens Jesper gaat niet naar een kinderdagverblijf, creche of wat dan ook, ik ben een "tijdelijke" thuisblijfmoeder, ik ga pas weer werken als de kinderen allebei naar school toe gaan. Hij heeft de waterpokken gekregen van Yoeri, die ze op zijn beurt op de peuterschool heeft gekregen. Het is wel heel erg zielig soms zie je gewoon dat hij erge jeuk heeft, maar gelukkig heb ik een goed smeersel van VSM.

Iets anders: kan Beau zich al draaien? Jesper verbaasde me de afgelopen week hij draaide eeneens met groot gemak van zijn rug naar zijn buik. Anders om is nog iets lastiger maar lukt ook wel.

groetjes van de mama van Yoeri en Jesper

Nou, dat is toevallig! Vandaag dacht ik ineens: "Huh?! Ik zie iets geks!"
Lag Beau op z'n linkerzij, terwijl-ie eerst op z'n rug lag. Nou, doorrollen naar de buik lijkt me dan peanuts. Hij deed het niet, want hij lag al aan de rand van de box.
O, lekker zeg, thuis met de kids. ik begin over een paar maanden weer. Eerst de zomer even afwachten.

En tegenover Beau: die heeft maat 62!   Hij heeft z'n groeispurt net gehad, dus nu groeit-ie natuurlijk wat minder. En ik me maar afvragen of hij wel genoeg binnenkrijgt. Lastig, hoor.

Hallo!

Maatje 62 !!! Jesper heeft die kleertjes maar 2 weekjes aangehad en is meteen doorgegroeit.   Superzonde! Maar ik hoop dat hij zo door blijft groeien (mijn man en ik zijn allebei maar rond de 1,60).
Lijkt me ook lastig als je borstvoeding geeft om te weten of je genoeg geeft, ik geef flesvoeding. De mijne krijgt nu   4 flesjes van 240 ml, en een fruithapje en een groentehapje (allebei 125 gram). Das dus vrij veel per dag.
Leuk he,tot ze nu opeens  zoveel nieuwe dingen kunnen, dat draaien heeft Jesper nu echt onder de knie als je hem neer legt op een deken ligt hij er binnen no time weer naast. Verder vindt ik heel leuk als je met hem aan het vertellen bent hij brabbelt echt al terug!

Groetjes mama van Yoeri en Jesper

Terug
Bovenaan