voor Yvon

Hé Yvon,

Hoe is het met je? Nog twee weekjes hè?! Dan ben je eindelijk van die medicijnen verlost!!!

Ik ben afgelopen week weer naar het ziekenhuis geweest voor cyclus-echo's. Maandag ging ik voor het eerst op dag 16 en toen stond 'ie al op springen! Woensdag moest ik terugkomen en toen was 'ie nog nét niet gesprongen. We hebben wel geklust, dus nu is het weer afwachten. Vorige maand had ik een cyclus van 42 dagen en deze maand zal dat zo'n 31 dagen zijn. Er klopt helemaal niks van, maar omdat ik toch steeds een eisprong krijg, ben ik zo bang dat de gyneacoloog dadelijk zegt dat ik geen Clomid krijg. Ik heb me er al zo op voorbereid en heb eigenlijk al mijn hoop op de Clomid gevestigd... Ik merk dat ik al helemaal gespannen ben bij de gedachte aan de afspraak op de 16e! Ook merkte ik de laatste paar keer dat ik heel emotioneel was als ik van het ziekenhuis af kwam...

Nou ja, we zien het allemaal wel hoor! Ik denk wel dat de gyneacoloog het wel zal snappen dat ik iets nodig heb (Clomid dus) om erin te blijven geloven.

Ik hou je in ieder geval op de hoogte! Duim maar voor me, dan doe ik dat voor jou, hi hi...

Liefs van Sacha

Hoi Hoi,
Dat is ook toevallig, ik dacht net aan je.Erg leuk om weer wat van je te horen.Bijna elke dag kom ik nog wel op deze site, ook even kijken of jij nog gemaild had.

Als jij graag Clomid wil gaan gebruiken, dan lijkt mij niet dat de gyneacoloog dit zal afwijzen. Hij weet wat je allemaal hebt meegemaakt.Ik duim en denk nog steeds aan jullie hoor!.

Voor mij inderdaad nog een week de medicijnen slikken en de 19e moet ik naar de uroloog met een potje urine. Ik hoop zo dat dan alles goed is. Beetje bang ben ik wel dat de uitslag niet goed zal zijn.Al vier maanden slik ik vergif en mijn lichaam is hier wel van slag geraakt.Verder gaat alles goed.Vandaag lekker gewinkelt en gezellige spullen voor in huis gekocht.
Ik hou van veranderingen in huis en mijn vriendinnen zeggen weleens van goh heb je nu weer alles op een andere plaats staan. Mijn vriend en ik gaan weer voor de vlg ronde half November.Vannacht droomde ik dat ik weer zwanger was en met een dikke buik rond liep, ik hoop dat het uitkomt.

Ik zal ook de 16e voor je duimen, maar voor die tijd hebben we elkaar vast al weer gemaild.

Liefs terug van Yvon

Hé Yvon!

Nou, ik ben net terug van de gyneacoloog hoor. Ze liep een half uur achter en voor het eerst had ze niet zo veel tijd voor me. Ze was wel aardig hoor, maar het voelde toch niet echt fijn. Ze vroeg hoe het ging en ik zei dat de cyclusecho's me wel rustig hadden gemaakt, omdat ik dan eindelijk wist waar ik aan toe was met die wisselende cyclus elke keer. Eerst wilde ze dat dus voortzetten, maar toen herinnerde ik haar aan de Clomid. In eerste instantie zat ze te twijfelen omdat Clomid ook nadelen heeft. De voordelen zijn dat er soms twee eitjes groeien waardoor de kans op een zwangerschap groter is, maar het slijm kan ook taaier worden en dan wordt het juist moeilijker. Ze zei dat als ik vaker zo'n lange cyclus had als de eerste maand dat ze echo's hebben gemaakt, ze wel Clomid voor ging schrijven. Ik vertelde haar dat ik die lange cyclussen juist vaker had, dat ik daarom weer een afspraak met haar had gemaakt een paar maanden geleden. Ook vertelde ik haar dat ik al 12 dagen na de laatste eisprong ongesteld ben geworden (blijkbaar is er dan toch iets niet goed met de hormonen). Gelukkig schreef ze me toen wel Clomid voor, voor de komende drie maanden.

Ik had deze afspraak niet beter kunnen plannen, want gisteren ben ik ongesteld geworden, dus kan ik morgen al beginnen met Clomid! Maandag krijg ik mijn eerste controle-echo...

Ik ben heel benieuwd wat het op gaat leveren en ik hoop dat ik al eerder terug kan komen dan over drie maanden! Het wordt ook wel tijd dat we dit alles kunnen afsluiten, want het is toch een hele belasting, ook voor onze relatie. We hopen er maar het beste van!

Nu jij nog hè?! Ik hoop dat jouw afspraak voorspoedig verloopt de 20e en ik kijk uit naar jouw berichtje!

Liefs van Sacha

Hoi,
Gelukkig dat je nu eindelijk Clomid mag gaan gebruiken.Ik ben ook erg benieuwd of het nu bij je gaat lukken, spannend zeg!.

Ik durf het bijna niet te mailen, maar ik heb het gevoel zwanger te zijn. Ik ben n.l super misselijk de hele dag en mijn borsten zijn gevoelig, maar met mijn berekeningen zou het vanaf vorige week pas raak kunnen zijn, dus nog erg kort. Vlg week moet ik ongie worden, dus ik kan nog niet testen.Ik voel dezelfde verschijnselen als de vorige keer, alleen nu is mijn misselijkheid eerder begonnen en is heftiger.Verder probeer ik er nog maar niet al teveel bij stil te staan.Vrijdag moet ik naar de uroloog en dan hoop ik dat alles goed is en ik ga ook zeker geen medicijnen meer slikken tot ik ongesteld word. Soms word ik gek van al die onzekerheid, maar dit heb jij natuurlijk ook. Ik kijk ook weer naar je berichtje uit en ik leef met je mee. Zodra ik meer weet dan mail ik je weer. Tot gauw en liefs Yvon

Hoi hoi,

Dat eerste pilletje innemen was écht super spannend gisteren. Heel stom eigenlijk. Ik had ook echt zoiets van: wanneer beginnen de bijwerkingen, maar tot nu toe gaat het goed, hi hi. Nog geen opvliegers of wat dan ook gehad, maar mijn lichaam kennende gaat dat nog wel komen. Ik heb er een goed gevoel bij dat ik nu aan de Clomid ben. Zeker ook omdat de laatste eisprong dus ook alweer niet goed was. Stel je voor dat ik was aangeteld...

Jeetje, spannend zeg als je denkt dat je zwanger bent! Ik hoop het voor je!!! Maar kan dat wel met de medicijnen die je moet nemen, of ben je daar nu sowieso al vanaf totdat je weer naar de uroloog moet? Errug spannend weer allemaal en inderdaad, die onzekerheid... Grrrr! Ik ben de afgelopen maanden heel erg rustig geweest, dankzij de hulp die ik nu krijg. Ik hoop dat dat ook gaat lukken nu ik aan de Clomid ben. Ik hoop dat ik nu ook elke maand echo's krijg om te zien hoe het eitje groeit, maar ik denk haast alleen deze maand. Maandag zal ik weer meer weten!

Hé, als je morgen naar de uroloog gaat en je zegt dat je denkt dat je zwanger bent willen ze misschien wel een bloedtest doen?! Gewoon vragen joh! Nou, heel veel sterkte in ieder geval en ik hoor het wel hè?

Liefs,

Sacha

He Sacha,
Helaas las ik je bericht net pas, dus heb ik afgelopen vrijdag niet om een bloedtest
kunnen vragen, omdat dit ook niet bij mij opgekomen was. Bij mijn vorige kuur stond vermeld dat dit niet kwaad kon voor de vrucht, die ik daarvoor heb geslikt wel, maar daar kreeg ik uitslag van en toen kreeg ik een andere kuur voorgeschreven. A.s vrijdag krijg ik de uitslag van mijn urine. Ik kwam n.l met een potje bij de uroloog en toen vertelde hij mij dat ik dit een aantal dagen daarvoor had moeten inleveren, maar dit had hij mij toen niet verteld. Nu maar hopen dat die ontsteking weg is. Hij is wel op de hoogte dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn, dus als ik weer medicijnen moet slikken dan wacht ik eerst mijn vlg menstruatie af.

Ik hoop dat de bijwerkingen niet al te erg bij je worden. Dit merk je pas als je wat langer aan de pillen zit. Ik kan mij erg goed voorstellen dat dit een ontzettende spannende periode voor je is en vooral nu je vaak voor controlle moet. Ik ben niet bekend met clomid, maar van de informatie die ik van jouw heb gekregen geeft het mij wel een goed gevoel dat je snel zwanger zult raken. Ik zal aan je denken morgen. Enorm veel succes en ik hoop snel meer van je te horen. Ik leef met je mee.

Liefs Yvon

He Sacha, ik hoop dat je vandaag al meer te weten bent gekomen. Ik wel want vanmorgen werd ik ongie.M'n lichaam heeft me goed in de maling genomen zeg!. Het te graag willen daar heeft het natuurlijk mee te maken, maar ik had echt de verschijnselen. Op dus naar de vlg ronde.
Beetje verdrietig ben ik wel, maar ik ga er weer tegen aan en hopelijk de vlg keer beter. Liefs van Yvon

Hé hallo,

Balen zeg dat je toch ongi bent geworden! Ik had dat twee maanden geleden dus ook, dat ik dacht dat het niet kon missen... Misschien zijn we toch zwanger geweest, eventjes. Dan is het ook maar beter dat je geen bloedtest hebt gehad en dat je het gewoon nooit zult weten, toch? Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt en er weer tegenaan kunt!!!

Mijn eerste clomid-kuur zit erop en hoewel ik me op het ergste had voorbereid voel ik me kei goed zeg... Ik heb wel wat hoofdpijn en moet wat vaker plassen, maar je hoort me niet klagen. Ik voel me juist beter dan anders! Heel gek, net alsof mijn hormonen eindelijk in balans zijn ofzo. Of het is gewoon nieuwe hoop op wél een goede zwangerschap. Ik weet het ook niet, ik vind het in ieder geval wel goed zo.

Ik heb vandaag mijn eerste cyclusecho weer gehad, maar er was nog geen eitje te bekennen. Het was ook wel wat vroeg hoor, want ik zit pas op dag 8. Volgende week moet ik weer terugkomen en dan is er hopelijk wel wat te zien. Ik hou je in ieder geval op de hoogte!

Nou meis, sterkte ermee. Ik hoop dat je urine nou ook eens schoon uit de test komt!!!

Liefs van Sacha

Terug
Bovenaan