Voor Zeevang. Verborgen reflux en nexium.

Hoi Zeevang.

Fijn dat jullie meisje morgen weer lekker mee naar huis mag, tis echt verschrikkelijk om je kleintje daar achter te laten.

Ons zoontje heeft een hele extreme vorm van verborgen reflux. Hij heeft ook extreem zuur maagzuur (Vaak waardes van 0.2, normaal is rond de 2) wat ook nog extreem vaak omhoog komt.
Al met al veel pijnaanvallen dus.
Normaal gesproken groeien ze er met een paar maanden overheen, er zijn niet veel kinderen die na hun eerste verjaardag nog last hebben.
Helaas heeft mijn zoontje nog wel veel last en veel medicatie (over 3 weken wordt hij 2 jaar).

Hij kreeg in het begin motilium en losec. Door deze combinatie werden de pijnaanvallen alleen maar erger. Na een paar maanden zijn we over gegaan naar motilium en zantac. Dit leek een goede combi maar helaas. Ook dit werkte na een paar maanden niet meer. Sinds een paar maanden heeft hij nu motilium en nexium, ook deze combi ging een paar maand goed, maar omdat hij dus zoveel last heeft heeft hij sinds een paar weken naast de motilium (4x per dag) en nexium (1x per dag) ook gaviscon (2x per dag). Deze combi werkt redelijk goed,
De nexium sloeg bij mijn zoontje wel snel aan.

Ik hoop heel erg dat jullie meisje niet zo'n extreme vorm van verborgen reflux heeft als onze zoon.
Wat hij heeft komt heel erg weinig voor, dus ik denk dat de nexium wel snel aan zal slaan. Gelukkig zijn er nog wel veel medicijnen die jullie anders kunnen
proberen.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Hou je me op de hoogte?

Liefs Redaro.

Hoi Redaro,

Vervelend zeg dat jou zoontje een erge vorm van reflux heeft.
Ik hoop maar dat het voor Lizzy meevalt en dat de nexium goed zijn werk zal doen.
Bedankt en ik hou je zeker op de hoogte hoe het verder met Lizzy gaat.

Liefs

Hai Redaro,

Ik las je berichtje. Mijn zoontje is op 9 maart geboren, wij zijn ook sinds 2,5 week met zantac begonnen. Hij spuugt heel veel, grote golven na het drinken (ik geef BV) maar ook daarna spuugt hij de hele dag door, hij slikt veel en hoest regelmatig. Ook het liggen op zijn rug vindt hij niet zo fijn. Het gekke is hij groeit wel goed , maar hij meldt zich vaak al na 2,5 uur...hij slaapt nu wel sinds deze week 's nachts door. Ik twijfel of ik me door moet laten sturen nar de kinderarts. Misschien valt het wel mee en is het mijn beleving...Oja ik denk dat hij veel van de dosis zantac al snel uitspuugt omdat hij vrij snel na zijn voeding weer spuugt.

Hebben ze bij jou een ph meting gedaan en hoe kwam jij erachter en twijfelde je ook??

Groetjes Fee (maart forum)

Mijn zoontje bleek een verdikte maagspier te hebben.! Maar daar kwamen ze pas achter toen hij 8 weken oud was. Hij is met 3 weken oud opgenomen in t ziekenhuis. Omdat hij zo veel spuugde. Hij spuugde dan met kracht: projectiel braken. Eerst vanalles ge experimenteerd door de artsen. Ze zeiden na de ph meting dat al het spuwen door zijn Maagzuur kwam. Én dat hij reflux had Dus kreeg hij ook nexium. Nou mooi niet dus. Eerst viel hij ook niet af. Dat gebeurde pas toen hij7,5 week was. Toen ze eindelijk toch na veel aandringen een echo maakte bleek hij dus een verdikte maagspier te hebben! Én zijn bloedwaarded waren niet goed. Toen is hij meteen de volgende dag geopereerd. Had een hoop ellende gespAard kunnen blijven als de artsen beter hadden geluisterd én eerder een echo hadden gemaakt.!! Dus aan alle vrouwen met baby die veel spuugt: ga naar de kinderarts!! Mijn huisarts wilde mij én de kleine in eerste instantie niet eens doorsturen.

Hoi Fee.

Als ik jou was zou ik me wel door laten sturen naar een kinderarts. Die hebben er veel meer verstand van. Hou er wel rekening mee dat je gelijk de stempel bezorgde ouders krijgt. Die heb je heel snel te pakken maar 9 van de 10 keer voel je als moeder wel dat het niet goed is met je kind en "moet" je echt aandringen op onderzoeken en behandelingen.

Onze zoon kwam ook goed aan. En dronk ook erg vaak, waarschijnlijk is de reden daarvan (onze zoon heeft verborgen reflux, dus zonder spugen maar wel met brandendmaagzuur dat omhoog komt) dat het zuur zo brand in zijn slokdarm en dat hij dat weg krijgt daar veel te drinken. Gevolg daarvan is wel weer dat hij extra pijnklachten kreeg. Je blijft daardoor in zo'n cirkel hangen! Door het vele drinken komen ze idd wel aan.

Mijn zoontje heeft een paar keer blauw in zijn bed gelegen. Hij stikte bijna door het zuur wat in zijn longen liep. Zo zijn wij in het zkh terecht gekomen.
Daar dachten ze dat hij iets met zijn hart had. Hij heeft 4 dagen aan de hartmonitor gelegen en toen dat goed bleek wouden ze ons na huis sturen. ik heb toen gezegd: ik wil hem heel graag thuis hebben maar er is iets niet goed en EIS nu een ph- meting. Dan wordt je heel raar aangekeken. En vinden ze het echt raar dat je je kind niet mee neemt. Ik wist zeker dat dat het was! Ik moet dan ook zeggen dat wij het ook zeker wisten omdat iemand met paranormale krachten precies wist welke klachten onze zoon had, zodoende durfde ik ook te eisen dat ze die ph meting deden. En idd we hadden gelijk. Toen dus in de medicijn molen terecht gekomen. Onze zoon heeft nu 3x een ph meting gehad. En veel andere nare en belastende onderzoeken.

Mijn advies is dus ga wel naar de kinderarts!
Ik hoop dat het bij jullie allemaal snel beter gaat.
Heb je zijn hoofdeinde van zijn bed al iets opgehoogd? Wil ook wel eens iets helpen.

Succes, laat je me nog eens weten hoe het gaat?
Je kan me vinden op de december forum.

Liefs Redaro

Hoi Boefke.

Wat een naar verhaal.
Verschrikkelijk dat zo'n klein kindje al geopereerd moet worden. Ik weet alleen niet precies wat een verdikte maagspier inhoud.
Hoe gaat het nu met je zoontje dan?
En hoe oud is hij!

Liefs Redaro

Hij is nu 2 jaar. Ik ben nu zwanger van de tweede. Oktober uitgerekend.
Door een verdikt maagspier kan de voeding niet goed door naar de maag. Het hoopt zich op. Én dan moet het er op een gegeven moment uit én spuugde mijn zoon vaak én ver. Heet officieel pilarus of zoiets.
Hij is daarna opgeknapt én heeft nooit meer gespuugd. Maar sindsdien wel vaak ziek: oorontstekingen én verkouden. Ík denk omdat hij de eerste 8 weken zo weinig weerstand heeft op kunnen bouwen. Maar nu gaat het eindelijk goed met hem.

Terug
Bovenaan