vooral overdag misselijk... tips?

Hoi meiden,

bij mij begint de misselijkheid nu echt goed op gang te komen.
Vervelend, maar voor mij wel een teken dat er nu echt iets gebeurt daarbinnen!!

alleen ik heb het niet 's morgens vroeg, zoals de meeste als ik het zo hoor, maar juist komt het gedurende de dag opzetten.
Wat kan ik daar het beste aan doen??
Ik probeer steeds kleine beetjes te eten zoals een biscuitje, maar helpt nog weinig... pfff

Jullie nog tips???

Hoihoi,

hier nog iemand die dat kent. Na dat ik heb ontbeten, komt het op. Niet dat ik moet overgeven of zo, maar gewoon een constant misselijk gevoel heel de dag, af en toe gevolgd met de bijhorende slaptes. Ik heb dat ook gehad bij m'n eerste zwangerschap. Duurde lekker 12 weken, met ergens één week pauze (waarin ik eens goed heb bijgegeten, ik moest er van profiteren). En dan was alles ok en kon ik terug gewoon eten. Maar tips heb ik niet echt, buiten dat eten met kleine hoeveelheden. Ik had een medicijn tegen misselijkheid gekregen, maar dat lag ook op m'n maag en werd ik dus ook misselijk van.
Nou, echt geholpen heb ik je waarschijnlijk niet, maar wou je gewoon even een hart onder de riem steken en laten weten dat je niet alleen bent.
Vele groetjes en probeer er van te genieten doorheen de misselijkheidsbuien.
Bisous
Alysse

Hoi Happy,
Een tip, maar of ie nou erg uitvoerbaar is?????
Zorg dat je genoeg slaapt, ook een middag dutje etc. hoe minder moe, hoe minder kans op missenlijkheid.
Ik broed nu op de 2e en dan gaat dat al een stukje lastiger.
Succes suzan

..Even buurten, hoor eigenlijk bij oktober. Als ik me ergens druk over maak wordt het erger. Probeer jezelf daarom zo rustig mogelijk te houden ( is makkelijker gezegd dan gedaan, I know).

Ik kreeg de tip van mijn vk   dat het beter is om elk uur bijvoorbeeld een sultana of iets anders te eten dan in ene. Helpt wel.  Juist van niet eten wordt het erger.  Wat ook helpt is nux vomica D4. Dat zijn homeopatische druppels van de a vogel, dat deed het bij mij wel in de eerste periode.
Oplossoep zorgt ervoor bij mij dat ik we wat minder slap voelde.

Meer tips heb ik ook   niet; wel een hart onder de riem; je bent niet de enige die zich zo belabberd voelt. Ik heb inmiddels medicijnen van de dokter omdat ik alleen nog maar in bed kon liggen kreunen en steunen. Het gaat gelukkig iets beter en het wordt draaglijker...

Sterkte ermee; dit is het naarste van de zwangerschap vind ik, ik beval nog liever

pfff ik ben nu 8 kilo kwijt, en ik lust niets meer.
alles stinkt en is vies.
als ik te snel water drin k komt het eruit, maar dat geld eigelijk voor alles.
klingt stom maar ik weet zeker dat het door de extra vitamine komt die ik nu meem.
geloof mij van ijzer tabletten of vitamine waar veel ijzer in zit kan je misselijk worden.

xxxxx

hoi hoi,

ik ken je eigenlijk niet, maar wil toch even reageren met misschien een tip die helpt.
Toen ik zwanger was van mijn dochtertje van twee, was ik de hele dag aan het overgeven, drie dagen achter elkaar. Ik kon echt niets binnen houden, zelfs geen water.  Toen was ik het zo zat, dat ik de dokter heb gebeld. Die gaf mij een recept voor emesafene tabletjes. Dat zijn een soort reispilletjes. Die heb ik gehaald, ingenomen en een uur later was ik helemaal niet meer misselijk! Ik moest het alleen wel rustig aan doen, omdat ik nog best slap was.
Dit was voor mij dus echt een wondermiddel! Ik ben nu zwanger van de tweede (ong. 6 weken) en ga het weer vragen mocht ik me weer zo gaan voelen. Het is wel op  recept, dus moet je wel de huisarts bellen.

Hoop echt dat je er wat aan hebt, het is zo vervelend om zo misselijk te zijn.

Groetjes, Emmy

Nog even ter aanvulling van Emmy:

Heerlijk dat ze bij jou hielpen Emmy, bij mij niet, maar das per persoon verschillend. Ik kreeg trouwens zetpillen, want gewone pilletjes spuugde ik er ook na 10 minuten alweer uit, dus dan werkt t niet echt natuurlijk. Dus dat je weet dat ze ook in zetpillen te verkrijgen zijn als je echt heel veel spuugt.
Sterkte!

Terug
Bovenaan