Voorbereiden op een gezonde zwangerschap

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben heel benieuwd wat jullie doen om je voor te bereiden op een zwangerschap!</p><p>Sporten jullie veel? Of juist niet ;) </p><p>Of eten/drinken jullie bepaalde dingen?</p><p>Als hier al een topic over is let me know, maar zag er zo snel geen. </p><p>Ik zelf ben weer begonnen met sporten (2x pw) en lette al op mijn eten  i.v.m. lactose intol waar ik laatst achter kwam. </p><p> </p><p>Ben benieuwd! </p>

Mijn spiraal gaat er waarschijnlijk de 29e uit en dan zal ik wel op een aantal dingen gaan letten, maar niet te krampachtig. Sowieso een vitaminesupplement met foliumzuur en omega-3. Verder ga ik weer wat meer aandacht besteden aan een gezonde basisvoeding (groente, fruit, volkorenproducten, gezonde vetten, genoeg variatie etc.). Verder gewoon proberen goed te slapen en voldoende bewegen (wandelen in mijn geval).

Ik ben voordat ik zwanger was ook met foliumzuur slikken begonnen en verder heb ik niks anders gedaan of ergens op gelet. Gewoon lekker geleefd. ?

Ben begonnen met foliumzuur en qua eten en drinken nergens op gelet. Pas toen ik een positieve test in handen had :)
Ik rookte niet!

Ik heb, heel suf, een tijdje met de schijf van 5 app gegeten. Zo werd ik me ervan bewust dat ik wat weinig dronk, eigenlijk nooit noten at wat wel elke dag aangeraden wordt, te weinig zuivel binnen kreeg en dat ik beter 100% pindakaas kon eten dan de gewone.
Ben er verder weer net zo snel mee gestopt want helemaal kloppen doet die app niet en vond het toch eits te streng allemaal ? 
Wel ben ik zoetstoffen, koffie en BPA gaan vermijden omdat dit beiden in verband wordt gebracht met verminderde vruchtbaarheid. Er zijn uiteraard net zoveel onderzoeken waaruit naar voren komt dat dit niet zo is maar ik vond het geen moeite.   

Ik was sowieso al ruim van te voren begonnen met zwangerschapsvitaminen (dus niet alleen foliumzuur.) daarnaast gewoon lekker geleefd. Lekker dat wijntje gedronken en lekker dat sigaretje gerookt. Niet al te veel mee bezig zijn. Het komt wanneer het komt :). zodra je erachter komt dat je zwanger bent, stop je vanzelf wel met alles wat niet mag.

Ik heb alleen foliumzuur genomen. En na ovulatie geen alcohol. Maar als ik dan weer ongesteld werd wel weer alcohol gehad. En ik at al koolhydraatbeperkt omdat ik af wou vallen. Ben daar 12 kilo mee afgevallen 2 jaar terug dus blijf altijd goed op de koolhydraten letten
Na 8 maanden zwanger geworden. 

Terug
Bovenaan