Voorbereiden op een zwangerschap?

A

Anoniem

Guest

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik  willen heel graag dit jaar voor een eerste kindje gaan. Ik wil in april stoppen met de pil en in juli/augustus gaan proberen om zwanger te worden. Ik weet dat het niet nodig is om eerder te stoppen met de pil, maar ik wil  mijn lichaam de tijd te geven om na zoveel jaar de pil gebruikt te hebben weer  eerst even goed  zelf op gang te komen.  Ik ben benieuwd hoe jullie  je lichamelijk en geestelijk  voorbereiden  op een gezonde zwangerschap. Hebben jullie nog tips voor mij?

Niet roken voor en tijdens de zwangerschap
Niet drinken, ook niet voor de zwangerschap.
Gezond eten

Eigenlijk allemaal open deuren maar goed...

Oja, en foliumzuur gaan gebruiken zodra je aan je laatste pilstrip begint.

Haihai,

Ik ben nooit aan de pil geweest, dus dat ken ik niet...
Voorbereiden idd door gezond te leven.Ik heb heeeel veel gedronken(water en sapjes)Ruim 2 liter per dag, daar wil k nu ook weer mee bezig.Foliumzuur kan je ook in een combipil slikken zodat je ook bv extra ijzer enzo binnen krijgt...als je maar 4mg pd neemt.Veel bewegen is ook goed, daardoor stimuleer je de bloedsomloop en je spijsvertering.
Succes!!

JIG

ohja en lekker lezen, babyprogramma op TV kijken,meekletsen op dit forum....fantaseren over babykamer enz enz enz...

JIG

Hoi Daffy,

Wat goed dat je zo ver van te voren stopt met de pil. Het is soms nl wel goed. Ik heb een half jaar nodig gehad om mijn eigen cyclus terug te krijgen. Ik werd wel ongesteld, maar voelde geen eisprong, en er zat geen regelmaat in. Zelfs 2 keer een cyclus van maar 2 weken. Dat is natuurlijk niks.

Verdere voorbereidingen zijn volgens mij vooral genieten van het nu nog met zijn tweetjes zijn, eventueel overgewicht en sigarettenverslaving kwijtraken, sporten (hoe beter je conditie, hoe beter je de zwangerschap doorstaat en de bevalling) enzo.
En tegen de tijd dat jullie voor de eggie gaan: foliumzuur.

geniet van de voorpret!

Terug
Bovenaan