Ik heb 13 weken terug een geplande keizersnee gehad. Dochter lag ook in stuit en was groot (3990 gram met 38+5). Draaipoging was niet gelukt.
Tijdens de keizersnee ben je volledig naakt, op je sokken na? (ik kreeg speciale ziekenhuissokken) En je hebt zo'n operatiekleed aan. Maar je merkt er echt niks van dat je naakt bent. Ze snijden op de bovenste lijn van je haargrens, dus erg laag. Je kan dus geen ondergoed aan hebben.
Het was erg warm in het ziekenhuis (bij mij was het zomer) Ik droeg de dagen in het ziekenhuis alleen een sportBH en grote onderbroeken (krijg je ook in het ziekenhuis) Anders zou ik alleen dikke sokken meenemen en een nachthemd en een joggingsbroek en groot shirt voor als je naar huis gaat. Je kan de eerste weken écht nog geen strakke broeken aan!
Ondergoed en kraamverband krijg je in het ziekenhuis, evenals luiers en evt. flesvoeding. Je ksn zelf grote boxers kopen bij de Hema, maatje groter dan normaal. T is fijn als ondergoed tot op je navel komt. Niet charmant, maar dan doet het geen pijn op de wond.
Make-up enzo hoef je écht niet mee te nemen. Je ligt de eerste 1.5 dag aan je bed gekluisterd en ziet geen spiegel ? Op de tweede dag mocht ik douchen en zelf naar de wc.
Ik heb flesvoeding gegeven vanaf dag 1, dus geen ervaring hoe het gaat met borstvoeding.
Voor de keizersnee krijg je een katheter. Ik heb gevraagd of ze die vooraf in de kamer wilden inbrengen waar ik alleen was met mijn man, en niet op de operatietafel waar 10 doktoren bij staan. Dat vond ik gewoon geen prettig idee.
Tja, verder neem je natuurlijk kleertjes enzo mee voor de baby en wat tijdschriften. Ik had veel te veel kleren voor mezelf mee, ik had dus echt genoeg aan een sportBH, meer niet.
Veel succes en sterkte. Ik vond het een heel bijzondere en mooie ervaring , maar het herstel vond ik zó zwaar! 2 Jaar terug ben ik gewoon vaginaal bevallen, dat 100x liever dan weer een keizersnee.. hoe 'makkelijk' het ook klinkt omdat je geen weeen hebt en down under alles op zn plek blijft ?