Voorbereiden op nieuwe baby met pop?

Hoi mama's (en papa's?),

Mijn zoontje is straks1 jaar en 2 maanden als hij grote broer wordt.
Ik dacht eraan om hem dan een pop met benodigdheden te geven, waar hij mee kan spelen als de baby er is. Als ik dan de baby verzorg kan hij zijn popje verzorgen. Het lijkt mij een leuke manier om hem te betrekken bij zijn baby broertje, dat hij als het ware op een veilige manier mee kan doen. Maar hij is nog erg klein en ik weet niet of hij al iets met een pop kan..

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is er iemand die ook zoiets heeft geprobeerd? Of hebben jullie andere tips?
 
Ik lees even mee, zit in dezelfde situatie. Denk dat mijn zoontje, dan 21 maanden nog niet veel met een pop doet.. wel een goed idee als het zou werken!
Kraamzorg gaf mij de tip om filmpjes met hem te kijken over de verzorging van een baby. In bad doen, aankleden etc.
Misschien heb je daar wat aan. 
Groet,
An
 
Mijn dochter, nu 1 jaar en 1 maand, heeft met kerst een pop met wagen en bedje gekregen. Ze echter totaal niet wat ze er mee moet. Ze leurt er soms mee maar dat is het dan ook.
 
Hoi,
Mijn zoontje (toen 19 maanden) hebben we ook een pop gegeven. Hij heeft er wel wat mee gedaan. Ik zou het gewoon doen. Een pop hoeft niet duur te zijn en je kindje kan maar kijken of hij/zij er wel of niet iets mee doet. 
Verder hebben we bij de bieb wat boekjes geleend over het krijgen van een broertje of zusje. Hij leek niet veel interesse te hebben maar wie weet wat er toch van blijft hangen. En hij is tijdig van kamer gewisseld zodat hij niet het gevoel kreeg dat hij zijn kamer uit moest en er de volgende dag een baby in lag. 
Ten slotte heeft mijn man twee weken vrij kunnen nemen na de geboorte dus genoeg aandacht voor beide kindjes.
Succes
 
Hoi, 
Ik ben benieuwd hoe jullie kindjes reageerden op de nieuwe baby. Ik ben nu 37.5 weken zwanger vam onze 2e. Onze dochter is 14 maanden. Wij hebben haar met haar verjaardag een pop gegeven en die pakt ze soms op om een knuffel te geven. En de laatste week legt ze hem in de maxi-cosi en gaat dan met de maxi-cosi 'hobbelen'. 
Ze aait over mijn buik als ik vraag 'waar is de baby?' 
Ik ben heel benieuwd hoe ze erop zal reageren als de baby geboren is!
 
Terug
Bovenaan