Voorbereiden oudere kids

Hoi allemaal,

Hoe bereiden jullie je oudere kids voor op het nieuwe kindje? M'n zoontje is nu 1,5 en als straks de baby straks geboren wordt 25 maanden. Nu zijn we alleen afgelopen week op kraamvisite geweest en dan is hij zo jaloers als de baby bij een van ons op schoot zit... Is dit te voorkomen? Heb nl. niet zo goed een idee hoe vroeg je met voorbereiden begint. Neem ik hem bijv. mee naar alle controles? Etc.etc.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Groetjes,
Jo

Hoi Jo,

Daniel is nu ruim 13 maanden en nog te jong om hem echt voor te bereiden. Ook hij is best jaloers als ik andere kinderen op schoot heb. En dat terwijl ik sinds hij 4 maanden is al gastouder ben. Je zou denken dat hij er een beetje aan gewend zou moeten zijn, maar niet dus. Ach ik maar me er verder ook niet druk over, het komt vanzelf wel goed.
Belangrijker is denk ik dat hij straks niet het gevoel krijgt plaats te moeten maken voor het broertje of zusje. Hij gaat dan ook ruim op tijd verhuizen naar zijn nieuwe kamer en als de kleine er straks is mag hij er gewoon volop bij zijn, maar nemen we ook tijd voor hem apart. Ik denk dat het dan wel goed komt.....

Liefs, Yvette

Terug
Bovenaan