Voorbereiden prikjes

As donderdag krijgt Katie haar eerste prikjes. Ik lees vaak dat baby's er een zeer beentje aan overhouden? Krijgen ze het prikje dan in hun beentje???? En wat kan ik doen om de pijn wat verzachten? Iemand tips???
Groetjes Mickey en Katie

Hee Mickey en Katie,

Ja, tis verschrikkelijk!! Ze krijgen 1 prikje in allebei de beentjes (in ieder een dus). Daantje kreeg binnen no-time een ontzettend rode kop en zette het op een krijsen (heeft er ook een gesprongen ader in haar oog aan overgehouden). Je kunt haar een speentje geven op het moment dat het gebeurt.

Nadat de prikjes zijn gezet kun je Katies beentjes even masseren. Dat verlicht de pijn. Toch is de pijn aan de beentjes niet hetgeen waar de baby;s het meeste last van hebben: het is even heel heftig maar van korte duur. De stof van de prikjes in het lichaam kan zorgen voor koorts en pijn de hele dag. Ik zou voor de zekerheid een kinderparacetamol halen (die heb je vanaf 3 maanden en tot 3 maanden). Dat is dan een zetpil en bij mij op het CB zeiden ze dat ik niet moest schromen die te geven: het kan geen kwaad what so ever. De mevrouw zei dat koorts en klachten door de prik nergens goed voor zijn en dus best onderdrukt mogen worden.

Je mag Katie die dag ook niet inbakeren als je dat doet. Dat was bij ons het grootste probleem: Daantje kan gewoon niet slapen zonder in te bakeren. Voor 1 dag schijt aan Ria BLom, hihi. ALs ze huilt, lekker uit bed nemen en....knuffelen!!

Succes!!

Hey Mickey,

Sam heeft nu zon anderhalve week geleden z'n eerste inentingen gehad. Inderdaad, in z'n bovenbeentjes. Hij keek heel boos toen het gebeurde en moest heel hard huilen.. Die dag heeft hij heerlijk bij z'n mama gelegen, lekker tegen mij aan, dat gaf hem troost. De koorst kwam zo'n 4 uur na de prikken opzetten; hij gloeide enorm! Na een zetpilletje nam de verhoging af. Hij bleef gelukkig goed drinken en na z'n laatste fles is hij gewoon in z'n bakerzak gaan slapen. Mij is niet verteld dat hij niet ingebakerd mocht worden; maar goed, een bakerzak is misschien ook net iets anders..
Uiteindelijk was Sam de volgende ochtend er weer helemaal boven op!
Ik vond het heel zielig om m'n kleintje zo ziek te zien.. kon wel janken! Maar goed, troosten en knuffelen en gewoon heeel lief zijn!
Let er op dat je voor die dag verders geen gekke dingen op de agenda hebt staan!

Groetjes, Margreet
trotse mama van Sam, 13 dec.

Ik had Lynn's voeding een beetje uitgesteld, zodat ik haar meteen na de prikjes kon aanleggen, hierna was ze weer tevreden. 's Middags heeft ze wel even last gehad, toen heb ik haar een halve zetpil gegeven (ik had alleen vanaf 3 maanden in de winkel kunnen vinden, vandaar de halve). Verder lekker veel geknuffeld en gewoon op schoot in slaap laten vallen ipv in haar bedje.
Kyna's advies aan Lynn was trouwens: ogen stijf dichtknijpen, dan kunnen er geen traantjes uit komen. Kyna had nl. vorige maand haar laatste prik op het cb gehad, dus ze sprak uit ervaring!

Hallo,

Tja, Nynke moet komende donderdag al voor de derde keer voor de serie prikjes.... We lopen dus een beetje voor maar daardoor heb ik misschien goede tips.
Bij de apotheek hebben ze ons aangeraden om een koud washandje mee te nemen om na de prikjes even op de beentjes te houden. Nynke had de eerste keer 2 blauwe plekken op haar been. Ook heb ik na de prikken een beetje gel op haar beentje gesmeerd. Dit is een middel tegen beurse plekken enzo. Voordat de prikken erin gezet werden heb ik haar beentjes warm gewreven.
Na de prik hebben we gelijk een zetpilletje gegeven. Bij Nynke kon je weinig merken van de prikken. Ze was alleen een beetje hangerig....
Ik vond het wel heel zielig om te zien.

Succes ermee!

Handige tips, daar heb ik wat aan! ik   moest wel ff lachen omdat schijt aan Ria Blom,
Carmen moet de 20e voor het eerst de prikjes.
Vraagje wat kosten de zetpilletjes?

Ik zou het niet meer weten wat die zetpilletjes kosten... misschien 1 of 2 euro? Niet veel in ieder geval. Er zitten er ook maar 10 in (voor je het weet heb je weer een hogerer dosis nodig en kun je het pakje weggooien). Ik heb ze bij het kruidvat gehaald, 120 mg, maar die is eigenlijk pas vanaf 3 maanden. Met een warm mes kun je ze doorsnijden, dan mag je 'm ook geven aan een baby van 2 maanden.

Terug
Bovenaan