Voorbereiding 2e(+) bevalling

<p>Hoi!</p><p>Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Tijdens de 1e zwangerschap hebben we een dag een hypnobirth cursus gevolgd en bijbehorende oefening gedaan richting de bevalling. <br />Maarr wat nu? Weer een cursus vind ik niet zo nodig, maar iets aan voorbereiding vind ik wel fijn.</p><p>Hoe hebben jullie je voorbereid op een tweede (of derde enz.) bevalling? </p>

Ik heb voor mijn 1e niets gedaan ivm corona. Maar vond youtube filmpjes toen heel fijn. Met verschillende ademhalings technieken. Uiteindelijk gaat het toch vanzelf. En doet je lichaam wel wat het moet doen

Mijn VK heeft binnenkort een voorlichtingsavond en verteld daar van alles over en rondom de bevalling. Zwanger van de derde en vind het wel fijn om hier even mijn kennis op te frissen. Jongste is 8 dus is al even geleden. Verder geen yoga ofzo gedaan deze keer. Is nog nauwelijks aanbod bij ons in de buurt na corona en online is niks voor mij

Ik ben sowieso niet van de cursussen zowel online niet als in het echt. Houd namelijk helemaal niet van groepsdingen. Via de verloskundige kwam ik uit bij geboortezorg salland en zo via een website die cursussen aanbiedt. Waaronder ook dat iemand bij je thuis kan komen. Hoe ik moet bevallen en die presentaties hoeft wat mij betreft niet herhaald te worden.
Door corona heb ik bij de eerste ook niets gevolgd en ik moet zeggen ook niet gemist, behalve de ademhalingstechnieken (uiteraard wel wat online gekeken maar niet "je van het" zeg maar). Omdat kan hyperventileren en daar niet zo één twee drie met een zakje uit kan komen wou ik hier dit keer wat meer aandacht aan besteden.
Manlief en ik hebben deze cursus straks in juli. We hebben een fijn intakegesprek gehad via de telefoon waarin we onze wensen hebben besproken. Mijn man gaf aan dat hij zelf ook behoefte had aan meer ondersteuning hoe hij kon helpen en ook dit wordt dan nog meegenomen (hoezo lief awh, ik vond dat hij me al heel goed had ondersteund tijdens de bevalling). 
Er zijn genoeg mogelijkheden. Misschien dat je via de verloskundige nog aan informatie kan komen welke mogelijkheden je hebt m.b.t. cursussen? 

Terug
Bovenaan