Voorbereiding babyzwemmen

<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 10.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; font-family: 'Verdana',sans-serif;">Waarschijnlijk een gekke vraag, maar hoe pakken jullie het babyzwemmen aan? Het lijkt mij namelijk een hele uitdaging. Wat moet je meenemen? En hoe pak je het sowieso aan? Zijn er speciale omkleedhokjes/aankleedkussens o.i.d. en gebruik je alleen een zwemluier? Neem je een badcape mee om hem na het zwemmen meteen in te wikkelen? Ik heb echt geen idee….maar wil wel binnenkort met mijn zoontje (19 weekjes) gaan babyzwemmen. Dus alle ervaringen/tips zijn welkom </span></p>

Ik wil zelf binnenkort ook opgeven voor babyzwemmen en had al een beetje gelezen op de website waar ik dat wil doen dat ze gewoon in alleen een zwemluier moeten. En lijkt me dat je die gewoob thuis al aan kunt doen. Maar misschien kun je kijken waar je wilt babyzwemmen en het dan gewoon aan hun vragen? 

Zwemluier niet al thuis aan doen! Die houdt alleen de poep tegen, plas loopt er zo uit omdat er geen absorbtiespul in zit omdat je er het water mee in gaat. Tipje!

meeste zwembaden hebben een ruimte in het zwembad waar je je baby kan omkleden. ik deed mijn zoontje altijd een zwemluier aan en daarover heen een zwembroek. 
hint neem de maxicosi mee. zo kan je je kleine neerzetten als je je zelf omkleed. 
ik had een xl hydrofieldoek mee en een kleinere waar ik hem in droogde. ik kleede hem uit en nam hem na het zwemen zo mee onder de douch om het chloor even aftewassen. 
ik kleede hem eerst aan en deed hem dan in de maxicosi als ik klaar was en gaf gelijk een flesje.
succes het is echt heel leuk om te zwemmen met de kleine. :d

Wij zwemmen al vanaf ons meisje 3 maanden is. Baby zwemles. Ook zwem is wel eens los in een zwembad. 

Bij ons zwembad als we les hebben neem ik zelf een aankleedkussen mee. Verder een tas met badcape, hydrofiele XL doeken, zwemluier, crème/olie voor na het zwemmen, badpakje en natuurlijk schone luiers/kleren. 
Als ik naar een zwembad ga om zelf te zwemmen mag vaak de wagen/maxicosi mee naar het bad. Even checken dus. Dan neem ik extra een zwemband mee en wat eten en drinken. 
Na het zwemmen direct onder de douche, zonder chloor en dan pas afdrogen en aankleden. Nu is mijn dochter al 1 jaar en wordt het al makkelijker. Succes en veel plezier! Het is zo leuk! 

Ik heb inmiddels ook een aantal keer gezwommen met m’n dochter, ze is nu 7 maanden. Ik krijg er steeds wat meer handigheid in. 
Ik neem idd de maxi cosi mee. Ik kleed eerst mezelf om en daarna neem ik haar in de maxi Cosi mee naar het zwembad. Langs de kant staan er bij ons meerdere aankleedkussens. Daar kleed ik haar om en doe ik een wasbare zwemluier aan. Eerst ook weggooi luiers, maar ze heeft ze maar zo kort aan, vond ik eigenlijk zonde. 

Na het zwemmen even douchen, dochter afdrogen, insmeren met olie en aankleden. Daarna mezelf aankleden en dan weer naar huis. Ze slaapt dan altijd heerlijk als we weer thuis zijn. 

Het is even een gedoe in het begin, maar het is wel echt super leuk! 

Terug
Bovenaan