voorbereiding bevallen

Hallo dames

ik wilde graag alvast alles klaar maken voor de bevalling.
ben nu 36 weken.
Wilde het zeiltje op het bed gaan leggen enzo.
nu heb ik echter 2 van die dingen in het kraampakket er in zitten.
zon blauwe zeil lang.. en zon klein wit zeiltje.. dit gebruiken ze volgens mij ook voor als je echt gaat bevallen.. voor bloed e.d
Ik hoop dat me verhaal nog wat duidelijk is.. want ik snap er al niks meer van haha..
ik heb nu beide erop gelegd.. maar het lijkt net alsof het snel gaat schuiven!

hoe hebben jullie dit gedaan en wat hebben jullie er op gedaan?

 
Volgens mij moet je die blauwe lange onder je hoeslaken doen en die is voor het opvangen van het vruchtwater, mocht dat in bed breken. Die andere gebruik je volgens mij inderdaad pas als je aan het bevallen bent.

Ik heb trouwens ook wel 's de tip gehoord om een waterdichte molton op je bed te gooien, dat schijnt ook goed te helpen en dat ligt niet zo zweterig. Het is echt puur ter bescherming van je matras.

Ik ben in het ziekenhuis bevallen, dus heb alleen de lange blauwe gebruikt...

Esk
 
Hoi Maaike,

Ik had gisteren hetzelfde idee. Er was bij mij nog een vraag bij. Leg je dat langwerpige ding nu horizontaal over het bed, of verticaal (dus alleen op mijn plek? Ik vind het maar een onhandig ding.

gr. Henny
 
hej henny

ik heb dat blauwe lange ding echt gewoon helemaal onder mijn helft gelegd.
en daar gelijk een hoeslaken om heen gedaan... hoop alleen dat ie blijft liggen en niet gaat schuiven.
dus dat blauwe ding gewoon in je eigen lengte.

ik beval ook in het zhuis... alleen tsja je weet maar nooit he wanneer de vliezen breken. dus voor de zekerheid.

bedankt voor jullie reacties!
 
Hallo,

Het blauwe ( soms ook groen) moet op je matras en deze in de lengte van je matras leggen dit voor het geval je vliezen breken in bed. Ook als je in het zh gaat bevallen dit zeil op je matras leggen.

groetjes Danielle
 
brrr...als ik alleen al aan dat ellendige zijl denk....!!!
Ik doe hem er niet op deze keer. Door het plastic ging ik echt enorm zweten en ook kraakt het als een gek.
Heb wel een waterdichte molton en als dat niet voldoende blijkt te zijn, dan maar een nieuw matras.. kan me trouwens niet voorstellen dat het heel vaak gebeurt dat de vliezen breken terwijl je nietsvermoedend in bed ligt. Mijn eerste bevalling begon wel met het breken van de vliezen, maar wel toen ik stond (zat de vloerbedekking onder het vruchtwater haha!)
 
Lijkt mij ook een ellendig zijl! Zweet me nu al het apezuur, echt verschrikkelijk.... stel het denk ik maar zo lang mogelijk uit. Moet ook eerst nog van het ziekenhuis horen wat de aanpak wordt, dus wacht dat eerst af.
 
Terug
Bovenaan