Voorbereiding op de bevalling

Ik heb me ingeschreven voor de cursus Bewust bewegen, bewust bevallen, dat is eingelijk gewoon ouderwets zwangerschaps gym.
Yoga enzo is voor mij te alternatief, ook omdat wij daar niet in geloven...
Nu is mijn vraag of jullie je ook voorbereiden en hoe doe je dat dan?

Zeker. Ik ga voor de derde keer bevallen, maar voor mijn man is het de eerste keer. Wij gaan samen de cursus 'samen bevallen' doen. Heel fijn, want dan weten we allebij wat ons te wachten staat.
Bij de eerste heb ik gewoon zwangerschapsgym gedaan en dat was wel fijn. Je weet dan min of meer wat je te wachten staat, zodat je iets heb om op terug te vallen als het je even allemaal overvalt.
Ik verwacht dat er voor mij best ook nieuwe dingen te leren zijn in de cursus, ben dus heel benieuwd!

Ik heb met mijn eerste alleen het boekje duik in je weeën gelezen, toch een vlotte bevalling gahad.
Maar het lijkt me ook gewoon leuk en nuttig om toch de cursus nog te gaan doen, ook even tijd alleen met je "nieuwe" baby...

Heeey,

Ik ga de cursus zwangerfit volgen.....deze is vooral gericht op spieren en conditie. Om de week krijg je dan een half uurtje uitleg over wat er gebeurt in je lichaam en wordt je voorbereid op de bevalling.
Niks geen 'zweverig' gedoe dus, want dat zag ik ook niet echt zitten.
Deze cursus kun je ook elk moment instromen vanaf 16 weken.....ik tennis nu nog, maar begin wel te merken dat het lastiger wordt......als het helemaal niet meer lukt, start ik dus met zwangerfit!
liefsss

Ik heb bij me 1e geen cursus of iets dergelijks gevolgd en de bevalling is toen prima gegaan.
Nu ben ik ook niet van plan om een cursus te gaan volgens.
Ik hou zelf niet zo van die dingen.

Liefs marielle

Ik heb met mn eerste geen cursus gevolgd.....en alsof t zo had moeten zijn ben ik toen zonder weeen na 42 wk via een keizersnee verlost. Nu heb ik me wel opgegeven voor zwangerschapsgym.....lijkt me best leuk met meer zwangeren die in dezelfde periode uitgerekend zijn zo'n cursus te volgen. En ik kan er niet vanuit gaan dat ik weer een keizersnee krijg zonder weeen te hebben gehad , moet ik toch een beetje weten hoe en wat he.

groetjes PAmela

Ik zou wel graag zwangerschapszwemmen willen doen, maar of het er van gaat komen...?!
Bij de eerste twee niets gedaan en die zijn er ook uitgekomen he!
Iid wel leuk om met andere zwangeren in contact te komen op die manier maar ik zie mezelf niet met mijn vriend oefenen te puffen en dat soort dingen ;)

Terug
Bovenaan