Voorbereiding

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik ben nu 30 weken zwanger en uitgerekend voor 23 oktober. Wij zijn zwanger geworden na 4 pogingen van KI.</p><p>Ik vroeg mij af wanneer jullie beginnen met alles klaar te zetten en voor te bereiden (kleertjes wassen, park en parkbekleding installeren,...) ik heb gelezen dat je best alles op voorhand eens wast om irritatie van de huid van de baby te voorkomen. Doe je dit best vlak voor de baby komt, zo vanaf 36w zodanig dat alles "vers" gewassen is, of doen jullie dit al vroeger? Vraag me af met alles nu al klaar te zetten of er dan ondertussen niet weer stof kruipt in de parkbekleding vooraleer de baby er is.</p><p>Klinkt misschien als een nutteloze vraag maar was eens benieuwd naar jullie tips en voorbereidingen in de zwangerschap</p><p>Alvast bedankt voor de reacties</p><p> </p>
 
Ik ben nu bijna 35 weken en heb alles al gewassen en in de kast gelegd. Maar ik ben ook iemand die het graag klaar wil hebben zodat ik dat niet op het laatste moment nog moet doen. En mocht de kleine dan toch bedenken eerder te willen komen dan ligt het klaar. Ledikant heb ik ook al opgemaakt en er een stuk plastic overheen gelegd zodat het niet stoffig wordt. 
Mijn kraamzorg wil dat ik met 36/37 weken de ziekenhuistas klaar heb staan, dus had dat ook als richtlijn genomen dat ik de rest allemaal klaar wil hebben. 
 
@Annee. Bedankt voor je reactie. Ik herken mezelf wel hierin, wil ook graag alles toch een eindje op voorhand klaar hebben, en niet de laatste weken voor ik uitgerekend ben nog vanalles moeten doen. Zolang ik het niet kan afvinken in mijn hoofd blijf je er ook maar om piekeren he? goeie tip om een plastiek over je ledikantje te leggen om zo weer stof te voorkomen, dan kan je toch alles al op voorhand wassen, zal ik ook zo doen? Wij moeten nog de babykamer vloeren, behangen, schilderen en de meubeltjes in elkaar steken. Zal wachten met de kleertjes te wassen tot de kleerkast er staat zodanig dat ik alles toch na het wassen stofvrij kan weghangen, anders al dat werk voor niks. Mijn valiesje voor het ziekenhuis heb ik ook nog niet gemaakt, zou eens moeten zoeken achter een checklist ofzo om te zienwat er juist allemaal in moet eigenlijk... 
 
Ik ben nu 34 weken zwanger  kamertje is al een paar weekjes klaar. en heb 2 weken terug  alles uitgewassen.   Afgelopen  week de box en kinderwagen  in mekaar gezet. En vanaf week 35 a 36 mijn vluchttas.  Ik stofzuig en stof dagelijk het kamertje  zodat  er zo min mogelijk stof op het kamertje komt.
?
 
Ik ben 34 weken en heb alles op de box na, klaarstaan maar nog niet schoon gemaakt. Daar ga ik volgende week mee beginnen. Ook ga ik dan de box opzetten, zodat we (hopelijk) nog een paar weekjes hebben om de poezen te leren dat dit verboden terrein voor ze is. 
Ik ga volgende week oefenen met de kinderwagen in en uit elkaar halen, de maxi cosi in de auto zetten, kleertjes uitwassen, kamer schoonmaken enzovoort.. mij kennende doe ik dat nog 100 x in de komende weken haha. We hebben huisdieren, en ook al komen ze niet op de slaapkamer, ik poets daardoor wel de hele dag 
De vluchttas staat grotendeels al klaar, alleen zitten er nog geen spullen van mijn man in. Alleen voor de baby en voor mij. 
 
Terug
Bovenaan