voordelige flessen om gekolfde borstvoeding in te bewaren??

hoihoi allemaal,

donderdag moet ik weer aan het werk :-(((( ik wil niet!!!! maar goed zal wel moeten. Om me nu helemaal goed voor te bereiden wil ik nog graag nieuwe flessen kopen waarin ik mijn kostbare afgekolfde melk kan bewaren... wie heeft nog tips waar ik het beste afsluitbare flessen kan kopen?? (tegen een voordelige prijs natuurlijk)

groetjes

mama van Rêve

HEMA en Kruidvat hebben allebei goedkope flessen.

Ik mik mijn kolfmelk meestal in van die ijsblokjeszakjes. Die zijn wel zacht (breekbaar)  maar ik wikkel ze in een doek, plastic zak d'r om heen en hup in mijn tas. Thuis gaan ze hup de vriezer in. Dan hoeft mijn kleine aap niet direct die hele voeding op te drinken als ik toevallig eens heel veel heb gekolfd (ik kolf vaak wel 180-200 ml, zij drinkt liever niet uit de fles dus laat het meestal bij 150). De oppas/oma's ontdooien gewoon voor 150cc aan ijsblokjes.

Barbara

Hai, ik heb speciale 'potjes' van Avent gekocht. Daar kan je het kolfsysteem van Avent op aansluiten. Deze potjes mogen in de vriezer.
Enige nadeel is, dat er maar 180 cc in kan. En ik heb gemerkt, toen onze zoon ging doorslapen 's nachts en ik voordat ik naar mijn werk ging nog afkolfde, dat de melk er niet in paste. Toen heb ik nog een extra Aventfles gekocht waar 330 cc in kan. Verder zijn die potjes wel erg handig, hoor.
Als ik ga werken en mijn zoontje afgekolfde melk krijgt, gaat er een liter moedermelk in een grote bidon, die ik in de magnetron steriliseer.

Succes met kolven op het werk. Probeer ervan te genieten, van een lekker momentje rust voor jezelf.

Er zijn speciale borstmelkzakjes te koop, die kunnen in de diepvries en koelkast en je kunt er de datum opschrijven wanneer je het afgekolfd hebt. Ze zijn maar een paar euro voor zo'n 30 zakjes.

Ik gebruikte de medela mini electric. Hier kan je de goedkope flesjes van bijv. de  hema 250cc aan koppelen. In de flesjes deed ik de juiste hoeveelheid die mijn zoontje per keer dronk met ongeveer 30 cc extra voor de hongerige momenten. Na het afkoelen gingen de flesjes de vriezer in. Stukje schilderstape met datum en hoeveelheid melk erop geplakt. Eerst even rechtop in de vriezer om eventuele lekkage te voorkomen, daarna liggend. Ik had ongeveer 10 flesjes aangeschaft en deze rouleerden in de vriezer, kolftas en KDV.
De avond voordat mijn zoontje naar het KDV zou gaan haalde ik de benodigde voeding uit de vriezer en liet dit ontdooien in de koelkast.
Ook de ijsblok-zakjes heb ik geprobeerd, maar vond dit maar een geklieder. Daarnaast floepte er ook eens een stukje plastic mee. Dit risico wilde ik natuurlijk niet lopen. Ook nagedacht over de avent-zakjes voor bij de avent handkolf. Maar de stevige flesjes vond ik voor ons de beste oplossing.

Veel succes!

Hoi Marieke,

Ik las jouw bericht over het rouleren in de vriezer. Als je het haalt, is het handiger om moedermelk niet in te vriezen, maar in het achterste gedeelte van de koelkast te bewaren. Moedermelk is 5 dagen houdbaar. Ik heb alleen voor noodgevallen een paar flesjes ingevroren en verder kolf ik steeds twee voedingen af als ik op mijn werk ben. Die krijgt mijn dochter dan de volgende dag of twee dagen later weer mee naar het kdv. (idd 150 en wat extra). Zo heb je steeds verse melk en gaan geen voedingsstoffen verloren.

Aan de schrijfster van het eerste bericht: Ik koop mijn flessen bij de Etos, die passen op de Medela handkolf die ik gebruik. Zijn prima hoor. De echte Medela flesjes zijn wel wat degelijker, maar met de Etosflessen gaat het ook prima.

Succes met weer aan het werk gaan, mij viel het eigenlijk best mee. Leuk om alle collega's weer te zien en iedereen de foto's van je kindje te showen!!

Groetjes,
Saskia

Hoi,
Borstvoeding mag je gewoon in de vriezer bewaren hoor daar is niks mis mee. Je mag het zelfs 3 maanden in de vriezer stoppen.
Ik heb van die medelaflesjes voor 2 euro gekocht en later nog bij prenatal een aantal flesjes voor 2 euro. Waarop staan mama's kanjer en papa's kanjer. Goedkopere heb ik nog niet gevonden. Ik heb in totaal ook 10 flesjes. 2 grote difrax en 2 kleine difrax om uit te drinken en om melk in in te vriezen en dan die andere. Tot nu toe is dat genoeg. Ijskloontzakjes lijkt me helemaal niks.
Mar

Terug
Bovenaan