Voorgevoel maar durf niet te testen....

Hallo allemaal,

ik zal eerst kort vertellen wat ons is overkomen. Eind vorig jaar patsboem drie weken na de beslissing dat we nu voor 't echie zouden gaan een positieve test! De wereld kon geen rozere wolk hebben. Tot en met de 11 week en 3 dagen alles prima in orde, op die dag nog een super echo gehad. Mocht me geen zorgen meer maken van de verloskundige........ Maar helaas, de volgende dag kwam onze kat weer bij ons zitten, die echt niks meer van met moest weten voor die tijd. Geprobeerd om me hier niks van aan te trekken, toch gaan genieten uitgekeken naar het hartje luisteren met 15 en halve week. Maar...... geen hartje.....een ingestorte wereld en een 'kindje' in mijn buik van 11 week en 4 dagen. Dus die gekke kat had wel gelijk! Na een curretage het leven weer proberen op te pakken, lastig maar uiteindelijk wel weer gelukt na een paar maanden.

Eergisteren zaten we aan tafel, zegt mijn vriend uit het niets 'ik denk dat het weer zover is'. Ik had juist mijn best gedaan om alle 'pijntjes en kwaaltjes' deze maand nou eens niet serieus te nemen! Zit nu op dag 27 van een 32 dagen durende cyclus en haal me van alles in het hoofd, maar durf nog niet te testen. Iedere maand wilde ik zo graag dat het raak was, maar nu het misschien zo kan zijn ben ik te bang. Ik zie het echt niet zitten om 15 weken lang in angst te zitten over of het wel goed zal zijn allemaal.

Hoop dat een aantal dit herkennen, weet even niet wat ik er mee moet.

De angst blijft helaas. Klinkt een beetje hard maar het is wel zo. En als je verder bent dan die termijn dat het misging leef je heel erg toe naar de weken dat ze levensvatbaar zijn. Waarschijnlijk houden ze je wel beter in de gaten in het ziekenhuis. Wacht in ieder geval je NOD nog af en let een beetje op de kat. Die beestjes voelen het haarfijn aan.

heey meid

ik heb in 2003 een miskraam gehad een mola zwangerschap had ik das kanker in je baarmoeder
wij hadden toen twee poezen luna en misnoes luna kwam nooit bij me liggen en toen ik een bloeding kreeg ging ze op me buik liggen ik heb toen bijna twee weken met een bloeding gelopen omdat de dokter zei dat het wel goed kwam was toen 10 weken zwanger maar het kwam niet goed en de dag dat ik na de vk moest was ik echt ziek van de zenuwen en daar gekomen was er geen levend kindje op de echo moest na het ziekenhuis toe na de gyn nog het weekend over en mocht ik daar heen toen we daar kwam werdt het wel duidelijk dat ons kindje er niet zat moest smiddags weer komen voor curratage want moest eerst oppas zoeken voor me andere twee kids dat was twee dagen voor kerst niet leuk
na een week terug komen bij de gyn bleek het een mola te zijn geweest schrik van ons leven en dat op oudjaarsdag moest weer aan de pil en dat soort dingen mocht een jaar niet zwanger worden en dat was wel rot
maar de kat heeft het gevoelt dat het niet goed was met ons kindje en heeft die twee weken op me buik gelegen en toen het weg gehaald was niet meer raar he dat een dier dat aan voelt nu ben ik inmiddels 27 weken en 5 dagen zwanger van ons derde mannetje en ben wel blij hoor maar toen ik overtijd was wilde ik ook liever niet testen en heb bijna een week gewacht toen kon ik eigenlijk niet meer wachten van de zenuwen en toen die positief was was ik even heel blij entoen kwamen alle nare dingen weer boven en ben nog steeds bang ons kleine mannetje te verliezen al gaat stukje bij beetje genieten wel wat beter met hulp van maatschappelijk werk meid als je het wel bent wens je succes en sterkte en hoop dat bij net als bij mij alles goed komt en dat jij ook een klei wondertje in je armen krijgt

groetjes tamjoh

ben ook wel nieuwschierig kijk elke dag ff of ze al terug gereageerd heeft hoop voor der dat ze al getest heeft en het positief is en alles goed gaat

groetjes tamjoh

Heel herkenbaar... Ik heb vorig jaar een miskraam gehad met 11 weken en ook 1ste echo was goed.
Mijn schoonvader s een paar maanden later overleden naar een kort maar hevig ziekbed, dus had ik andere zaken aan m'n hoofd. Maar toch dacht ik elke maand weer aan zwanger worden, testen enz. Ik heb denk ik elke maand wel een test gedaan, omdat mijn cyclus erg onregelmatig was. M'n vriend snapte mij niet goed en vond dat ik me aanstelde, maar toch voelde ik elke maand wel iets.. Nu bijna 1,5 jaar verder zijn we weer zwanger, maar dat heeft veel tranen gekost hoor!Morgen alweer 8 weken en die onzekerheid blijft, ook al heb je goede echo's. Ik hoop voor jou dat je snel of nu weer zwanger bent!! Duim voor je!

heey lousielive

wat leuk dat je weer zwanger bent gefeliciteerd ik ben inmiddels zwanger van ons derde wondertje 29 weken en 2 dagen en snap hoe je je voelt ik heb in 2003 een miskraam gehad was toen 11 weken en 6 dagen zwanger van de derde dit is me vierde zwangerschap en weet hoe onzeker je bent ik ben het zelf ook zelfs nu ik al zo ver gekomen ben en nog maar 11 weken hoef die onzekerheid zal je miss je hele zwangerschap wel houden miss ook niet hoop het voor je van niet maar wil je veel succes wensen en hoop dat het je dit keer wel gegunt wordt

groetjes tamjoh

hoi meiden,

sorry dat het zo lang geduurd heeft voordat ik nu laat weten dat het helaas nog niet raak is bij ons. Ook deze maand weer geen goed nieuws. Iedere keer wordt de teleurstelling groter merk ik. 't Is gewoon zo naar als iedereen om je heen ook na een miskraam zo makkelijk zwanger lijkt te raken en dat bij ons niet zo 'makkelijk' gaat. Ik weet daarnaast ook dat ik nog niks te klagen heb. 't Kan en dat is veel waard, al kan het voor je gevoel nu niet snel genoeg weer zo zijn. Aan de andere kant zie ik er ook tegenop dat het wel weer raak zou zijn. Al de spanning die je er nu extra bij zal hebben, daar kan ik nu al tegen op zien.

Wens jullie heel veel succes!

Terug
Bovenaan