voorhuid terugtrekken??

Dag mede-moeders en vaders,

We hebben een zoontje van ruim 2,5 jaar. Nu vertelde een vriendin laatst dat op haar consultatiebureau ze verteld hadden dat je na het badderen de voorhuid terug moet trekken. Dit moet al vanaf dat ze 2 worden.
Bij onze zoon zit de voorhuid nog vast.
Volgens haar krijgt hij later problemen als we deze nu niet al langzaam loshalen.
Voor mij is dit compleet nieuw! En zolang de voorhuid vast zit kan er toch ook geen rotzooi (bv bacterieen in komen)?
Wie weet raad, want ik wil mijn zoon natuurlijk wel goed verzorgen!

Bedankt alvast.
Tessa
 
Hoi Tessa,

Deze vraag had ik een tijdje geleden ook bij ons op het CB neergelegd. Het voorhuidje gaat rond de leeftijd van 3/4 jaar los zitten. Tot die tijd hoef je er niet zoveel mee te doen. Je mag het af en toe iets terugtrekken. Maar doe dit dan bijvoorkeur in het bad. Je kan zelf zien dat het nog vastzit en het gaat (volgens CB-arts) vanzelf loszitten. Je moet er dus niet mee gaan manipuleren om het op die manier maar los te krijgen.
Misschien staat er nog iets over op het internet? En anders het CB even bellen voor info.

Succes!
 
Mijn vriendin vertelde dit mij ook. Zij heeft 2 zoontjes van 5 en 2 jaar oud. Ik heb nu ook een zoontje van 2 jaar. Haar oudste is daar pas geleden aan geholpen. Het voorhuidje zat ook vast. Als ik onze zoon afdroog nadat hij uit bad is, doe ik het huidje ook wel eens proberen naar achter te doen. Niet hard, maar gewoon met het afdrogen effe eraan voelen. Mijn zoontje begint dan altijd hard te lachen. Lief is dat. Ik laat het maar effe. Op het cb zeiden ze daar maandag niets over. Dus, maak je maar niet al te veel zorgen het komt vanzelf goed.


Groetjes,

mama van lieve 2
 
Terug
Bovenaan