Voorjaar 2004??

Waar is iedereen? Waar is voorjaar 2004 gebleven? Elke keer is er een fout melding!
Ik ben een week behoorlijk ziek, mijn kinderen liggen ook de hele week op bed en nu dit!
Nu opgeknapt, maar meteen weer afgeknapt!

HELP!!!!

Monique32, mv. Robin bijna 3 jaar en Thomas 9 maanden.
 
Hoi,

Ligt dus niet aan jou, ik krijg ook steeds een foutmelding. Het zal wel nu omgezet worden naar forum nieuwe styl. Ik heb zelf wel een vraagje, mijn dochter van bijna 11 maanden laat het tanden poetsen slecht toe. Ze wil de borstel helemaal in haar mond en dan zuigen. Ik krijg het niet voor elkaar op hem op de tanden te zetten, dan draait je haar hoofd weg.

Groetjes Fleur
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn zoontje van bijna 10 maanden.
Hij vind het leuk zolang hij zelf de borstel mag vasthouden en erop kan zuigen.
Want de tandpasta dat vind hij wel lekker.

Ik doe het nu als volgt:
Ik leg hem op de aankleedkussen en doe tandpasta op de borstel.
Vervolgens ga ik met de borstel in zijn mond. Hij draait dan natuurlijk zijn hoofd weg, maar dan leg ik mijn hand op de zijkant van zijn hoofdje. Hij kan zijn hoofd dan niet meer terugdraaien. Ik poets vervolgens voorzichtig zijn tandjes. Het is wel even een gedoe, want meneer wil dat natuurlijk niet. Maar hij kan zijn hoofdje niet terugdraaien doordat ik zijn hoofdje vastheb. Daarna mag hij van mij nog even met de borstel spelen, zodat hij de borstel niet vervelend gaat vinden en zelf kan ontdekken wat het allemaal is.

Misschien een tip voor je?
Succes ermee

petra30 mv Thijs
 

Hoi,

Ik vroeg me ook al af waarom er geen forum was voor 1-2 jaar en ik kwam niet op de april-2004... Mijn dochter is bijna 1 jaar (24-04-04) en soms wil je gewoon even kijken wat anderen met kinderen in dezelfde leeftijd meemaken.

Volgens mij is het belangrijjkste dat ze de tandpasta in hun mond krijgen. Noa sabbelt ze hele borstel leeg en smekt en smakt alsof het een lekkere reep chocolade is (daar zou haar moeder van smekken...) Ik vond zo'n vingertop-tandenborstel wel handig. Je hebt net een beetje meer gevoel bij wat je doet en of je ook echt op de tandjes komt.
 
Hoi!

Je moet eigenlijk vooral proberen het tandenpoetsen leuk te houden, zodat je kleintje kan wennen aan het ritueel (elke avond) en de smaak van tandpasta enzo. Ook als ze sabbelen krijgen ze de fluoride binnen en dat is nou juist het belangrijkste. Je hoeft dus echt niet bang te zijn dat je niet alle tandjes goed genoeg hebt 'gepoetst'.
Mijn dochter van bijna 11 maanden vind het ook geweldig om die tandenborstel in haar mond te doen en zelf te 'poetsen' (lees: sabbelen, bijten etc). Soms poets ik dan nog even na, maar als ze echt niet wil: dan niet.Het belangrijkste is dat ze nu leren wennen. En vooral: het leuk vinden. Het echte poetsen komt later wel!
Succes!
 
Hoi,

Ja hier ook hetzelfde als hiervoor ook gezegd is.Laat ze maar lekker wennen en zelf 'poetsen'. Ze vind het hartstikke leuk en is vreselijk trots op de complimentjes. Meestal laat ze het daarna wel toe dat ik even na poets. Zo niet, jammer dan inderdaad. Andere dag weer beter hoor.

Groetjes Joyce
 
Terug
Bovenaan