Voorkeur borst ?

<p>Is het mogelijk dat mijn zoontje van 15 dagen oud een voorkeur voor borst heeft ? Hij is links makkelijker aan te leggen dan rechts. Ook kan hij links even goed doordrinken, ,l, maar rechts zijn het vooral een paar slokjes en dan weer loslaten. Voor mijn gevoel is mijn linkerborst ook  beter gevuld dan rechts.. kan dit ook gevolg hebben voor mijn aanmaak ?</p>

Hier hetzelfde gehad, maar dan andersom. Rechts toen ook veel betere productie, links bijna verwaarloosbaar. Met kolven minimaal het dubbele op rechts. 
Ook moeizaam aan te leggen, in het begin links uiteindelijk met tepelhoedje ook moeten doen. Denk dat rechts de productie wel heeft rechtgetrokken daarin. 
Ze heeft het iig tot 10 maanden het ermee gered, dus zal wel goed zijn geweest ?

Ja hoor! Hier hetzelfde. Dochterlief had voorkeur voor rechts. Is nu ondertussen redelijk gelijk. De voorkeur, niet de productie. Rechts is hoofdleverancier :)

Hoi, 
Ik heb precies hetzelfde gehad, mijn dochter had een voorkeur voor rechts, omdat de toeschietreflex van links teveel voor haar was, hierdoor ontwikkelde ze de voorkeur en liep de productie van links terug en heb ik een lactatie deskundige ingeschakeld en op advies haar zoveel mogelijk aan links aangelegd! Hoe vaker je aanlegt hoe beter de productie! Nu gaat alles moeiteloos gelukkig. Een voorkeur zullen ze altijd hebben probeer gewoon zoveel mogelijk af te wisselen. 

Herkenbaar. Mijn meisje drinkt rustiger aan mijn rechter borst al heeft mijn linkerborst meer productie en is dus hoofd leverancier (leuke term van een vorige reactie haha). Van die linkerborst heeft ze denk ik ook meer last gezien de melk hier echt letterlijk uitspuit dus drinkt niet fijn voor haar denk ik. Om mijn productie recht te trekken leg ik haar ook wel vaker aan mijn rechter borst en dat helpt zeker. 

Terug
Bovenaan