Voorkeur geslacht en trucjes..

<p>Hoi hoi, wij hebben een super lief zoontje. Ik heb mezelf altijd als meisjes moeder gezien en moest best schakelen toen we hoorden dat het een jongetje werd. Begrijp me goed, ik vind het fantastisch!!</p><p>Echter zijn we af en toe al aan het fantaseren over een 2e,willen er nl niet teveel leeftijdsverschil tussen..</p><p>Ik vind een 2e heel erg spannend, maar eigenlijk om de reden dat ik nu heel graag een meisje zou willen. </p><p>Ik weet dat heeeeeel veel mensen dit niet vinden kunnen en beginnen over als het maar gezond is. Dat is uiteraard zo, maar ik ken genoeg mensen die hun kindje weg zouden laten halen, 2 hebben het zelfs gedaan, als het niet gezond is. Dat zou ik dan weer nooit kunnen.</p><p>Maar goed... Ik voel me af en toe best schuldig dat ik er zo over denk, en ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen. </p><p>Daarnaast heb ik gelezen dat er trucjes zijn, bijv. Voor een meisje magnesium slikken, zorgen dat je wat ruimer voor je ovulatie zit etc..</p><p>Ik vroeg me eerlijk gezegd af of mensen dit weleens geprobeerd hebben en of het het gewenste effect had haha!</p>

De man geeft het chromosoom door wat het geslacht bepaald, dus trucjes halen echt niks uit ? 50% kans!
Misschien moet je eens gender disappointment opzoeken. Dan kom je er achter dat je echt niet de enige bent die moest schakelen toen ze het geslacht te horen kregen! Ik had altijd voor de eerste op een jongetje gehoopt maar toen was het eens meisje.. ook even schakelen en nu een heerlijk meisje van 5 maanden thuis ?

Ik had hetzelfde als Ellonor. Wilde dolgraag een groot mannengezin, liefst alleen zonen. Toen bleek ik zwanger van een meisje. Ben best een tijdje erg teleurgesteld geweest en bezorgd over hoe het allemaal zou gaan en hoe ik me zou voelen.
Gelukkig zodra ze geboren was maakte dat allemaal niet meer uit, omdat ze echt haar eigen persoon is. Toen voelde ik me ineens enorm stom dat ik me er zo druk over had gemaakt. Dus als wij ooit voor een tweede gaan maakt het me niet meer uit.
Als ik jou was zou ik gewoon alles doen wat er beweerd wordt. Magnesium slikken, op tijd seks ja waarom niet? Als je succes hebt laat het weten :p

Ik snap het wel hoor.. heb 2 meiden en ben DOLBLIJ met ze, maar had stiekem toch graag gehad dat de 2e een jongetje was als ik had mogen kiezen. Wij willen graag ooit nog een derde kindje en dan hoop ik heel hard dat dat een jongetje is. Mijn man zou dat ook fantastisch vinden en dat snap ik heel goed. Maar als dat weer een meisje is, betekent dat niet dat ik daarmee niet gelukkig zou zijn!! 
Tips heb ik niet, ik ben van mening dat dit een van de weinige dingen is in de wereld die wij mensen niet zelf in de hand hebben. Een baby wordt je gegeven, en het is maar afwachten wat het geslacht wordt. Succes! ;)

Ik heb ook wel gehoord over de "trucjes" die je noemt, maar ik geloof niet dat je echt zo veel invloed kunt hebben op het geslacht. Lees anders eens dit artikel erover: https://www.umcutrecht.nl/nl/Nieuws/Kun-je-het-geslacht-van-je-baby-beinvloeden

We hebben 2x op dezelfde manier onze kinderen verwekt. De eerste keer zwanger van 2 jongens en onze dochter is nu bijna 4 weken oud. Ik geloof niet in die trucjes en onzin. 

Ons eerste kindje is een zoon (man blij) en tweede een meisje (ik blij). Begrijp me niet verkeerd, we zijn superblij met beide kinderen. 
Die trucjes voor geslacht geloof ik allemaal niet zo in. Ik zou proberen niet te veel ergens op te hopen, anders wordt de teleurstelling misschien zo groot. Cliché is waar; gezond kind is veruit het belangrijkste! Met ons zoontje in eerste jaar veel in ziekenhuis geweest ?

Terug
Bovenaan