voorkeur voor een ouder

Hallo, ik heb een dochter van 3,5 en een zoontje van 2. Mijn dochter richt zich helemaal op mijn man en zegt bijv: nee, papa moet mij naar bed brengen. Ik vind dit heel vervelend en word er ook onzeker van. Zijn er ouders die dit herkennen?
 
Hi Nienke,
Volgens mij niets om je onzeker over te voelen, hoort volgens mij bij de leeftijd en zeker bij het meisje zijn. De meeste meisjes trekken heel erg naar paps, net zoals dat de meeste jongens naar mams toe gaan trekken.
Het is met deze leeftijd allemaal nog erg eenzijdig maar dat verandert als ze ouder wordt, maar ze zal waarschijnlijk naar papa blijven trekken. Wij hebben 3 dochters en alle drie hebben ze die fase gehad. Het wordt bij de oudste al iets minder, maar ze staan toch harder te springen als papa thuis komt, dan wanneer ik thuis kom.
Ik vind het niet zo erg, ook omdat ik de meeste tijd met ze door mag brengen, en als hij dan thuis is geniet ik van de blijdschap van de meiden dat hij eindelijk thuis is. En als hij ze dan naar bed moet brengen, prima, kan ik ook een keer lekker zitten.
Mijn dames zijn trouwens 4 (vandaag jarig), bijna 3 (in feb) en anderhalf en we verwachten de vierde deze maand.
Hopelijk kan ik je een beetje een hart onder de riem steken. Denk maar zo: papa blijft altijd papa om tegen op te kijken, maar mama wordt al snel je beste vriendin....
Liefs Lin
 
Ook ik herken het.Alleen dan net andersom. Mijn zoontje lukas trekt heel erg naar mij.En dus niet naar zijn papa en ik vind dat zo rot. Ook voor hem maar ook voor mezelf omdat ik niks kan doen alleen.
Wat linda zegt denk dat dat wel klopt. De meeste meisjes trekken naar de papa.
Groetjes bianca
 
Hoi, ook ik herkan dit. wij hebben twee kinderen, zoontje van drie en een dochter van anderhalf. wij hebben het opgelost. We doen om de beurt dan de een dan de ander op bed. Geeft in het begin wel huilen, maar als het duidelijk is dat papa of mama je morgen op bed maakt, is de verdriet snel weer over.
Het probleem bij ons is, dat ik regelmatig extern moet vanwege mijn werk. dat is dan nog wel eens onduidelijk voor de kinderen.
Ik hoop dat je iets aan mijn tip hebt en ik wens je heel veel sterkte.
Groetjes, Ina
 
Ook toevallig dat ik dit nu lees. Mijn zoonthe van bijna 3,5 trekt sinds een week of 2 heel sterk naar mij toe. Mama moet met hem onder de douche, mama moet me aankleden,mama,mama,mama......
Aan de ene kant vind ik het zelf niet zo'n probleem, want ik denk dat dat wel weer over gaat. Het is alleen rot voor mijn vriend. Als die thuis komt uit zijn werk krijgt hij geen enthousiaste reactie van zijn zoontje! We worden er niet boos om en kijken het nog een poosje aan. Het vaste ritueel dat we nu hebben brengt ook veel rust dus we laten het nog maar even zo.
 
Terug
Bovenaan