voorkeur????

A

Anoniem

Guest
hoi net een berichtje geplaatst bij de discussie over echo..Ik heb nu een zoontje en zou het toch wel heel erg leuk vinden als de 2e een meisje zou worden....alleen daarom al een echo?! toch voel ik me schuldig hierover, stel dat het een jongetje is..tuurlijk ben ik dan net zo blij en gelukkig!!!!!!!   2 kerels is ook geweldig! maar gewoon dat ik de gedachten over een meisje heb maakt me dat ik me wel schuldig voel......moet immers blij zijn dat ik kinderen krijg, het gaat niet bij iedereen zo maar vanzelf.... ach misschien zijn het nu ook wel de hormonen dat mijn gedachten zo emotioneel zijn. herkenbaar???

Oja hoor, heel herkenbaar. Bij de eerste wilden mij man en ik het liefst een meisje en dat is het ook geworden. Bij de tweede willen we weer graag een meisje. Maar ik besef heel goed dat ik het niet voor het kiezen heb en een jongen is ook prima. Net wat je zegt: We mogen blij zijn dat we kinderen kunnen krijgen. Maar ach, stiekum mag je toch wel een beetje hopen op het een of ander? Zolang je het kind maar niets verwijt! Ik zou er geen echo om willen hebben. Zoveel maakt het me nu ook weer niet uit wat het gaat worden.

Ik herken het ook helemaal ik heb al een zoon van bijna 4 dus bij deze zwangerschap wou ik graag een meisje omdat je dan van allebei wat hebt, en ik ook maar 2 kinderen wil. Maar bij de 20 weekse echo bleek dat ik toch een jongen krijg dat was in het begin een grote teleurstelling omdat je het zo hoopte maar achteraf ben ik er toch ook heel blij mee hoor. Het had zo moeten wezen denk ik maar. :D Als ik jou was zou ik gewoon een echo maken het is zowieso leuk om je kindje te zien bewegen etc, en dan kan je gelijk het geslacht horen. Ik ga 28 aug een 3d echo maken wil mijn kindje toch nog ff zien. Dus succes   xxx Debora

Ik weet niet waarom daar in Nederland zo moelijk over wordt gedaan, maar eigenlijk is het taboe om een voorkeur te hebben.

Nou ik zeg het ook gewoon: ik zou graag een meisje wensen. Ben nu 5,5 week zwanger en heb al een zoontje.

Ik heb bij de eerste niet geweten wat het is, maar mijn man en ik hebben het er nu over of wij het de tweede keer wel willen weten.
Het is bij mij nl heel erg sterk die voorkeur. En ik heb miskramen gehad, er 16 maanden over gedaan om zwanger te raken, dan vind ik nog dat je een voorkeur mag hebben.

Dat wil niet zeggen dat ik niet blij zou zijn als ik weer een jongetje zou krijgen (mits alles goed gaat natuurlijk), maar als iemand jou vraagt of je rode of witte wijn wilt, heb je toch ook een voorkeur, terwijl het andere ook niet vies is??????

Dus lekker een voorkeur hebben, maar ik zal er zeker erg gelukkig mee zijn als ik nog zo'n lekker joch krijg! Maar als ik mocht kiezen.........

gr Sandra

oh, geen schuldgevoel over hebben hoor! jeetje je mag toch wensen hebben!

en hoe mooi is het om een wens te hebben die als ie tegenovergesteld uitkomt toch uitgekomen is!

maar inderdaad in NL mag dat dan weer niet, ik word soms gek van al het gezeik over zwangerschappen! laat me denk ik dan! alsof er een richtlijn is zeg!

ik wil graag een jongetje maar meisje ook prima, mijn idee was over 16 jaar heb ik liever een zoon met een grietje aan de ontbijttafel dan een dochter met een kerel! echt daar kan ik misselijk van worden, nu al, haha! het idee dat je dochter op stap is met een rokje aan, help! haha! het zal wel allemaal niet zo'n vaart lopen maar het is heel normaal als je gedachten een bepaalde kant opgaan.

probleem is er pas als je een kind niet accepteert vanwege het geslacht toch?

en ach je hebt nu eenmaal dromen, ik hoop ook dat het net als papa en mama aan de studie gaat maar je weet nu eenmaal niet wat er in zit, als het gelukkig is is het goed, maar dan mag ik het nog wel wensen!

Als je al een kindje hebt is het toch altijd erg leuk als je er ook 1 van het andere geslacht bij zou kunnen krijgen en volgens mij een hele normale wens hoor.
Dat houd toch ook niet direct in dat een kindje van het zelfde geslacht niet welkom zou zijn?
Ergens had ik het ook erg leuk gevonden om nu een zoon te krijgen , maar volgens de echo krijgen we nog een dochter. Practisch gezien is het wel handig in onze situatie en ben ik hier ook dol blij mee.

Het is wat anders als je zoals mijn schoonzusje openlijk zegt dat je meisjes niet leuk vind als je zwanger bent. Gelukkig heeft ze 2 zoons gekregen (1 uit een vorig huwelijk) en word de stiefdochter ook echt als een stiefdochter behandeld. Maar ja we staan er al niet meer raar van te kijken want ze houd niet van meisjes....

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan