voorkeurshouding/afgeplat hoofd

Hoi!

Bjarne van bijna 8 weken heeft nogal een voorkeurshouding voor links. Daar zit zijn favoriete zuigattribuut: zijn linkerduim. Ook als we zijn hoofdje naar rechts draaien: als hij wakker is draait hij hem meteen terug en in zijn slaap duurt het ook geen 5 minuten of hij ligt weer op links. Op het CB constateerden ze al wel enige afplaating en kregen we het advies mee om hem minstens twee slaapjes per dag op rechts te laten oden. Maar hoe pakken we dat aan??? De door het CB gesuggereerde handoekrollen, lijken me niet zo stevig. Bjarne is nogal sterk en draai alles zo aan de kant of er over heen. Een safetysleep aanschaffen???

Wie heeft er ervaring/tips/advies voor mij??

Groetjes Dionne/vis78

Hoi,

Femke is nu 6 weken en heeft geen voorkeurshouding. Maar ik leg al vanaf haar geboorte een rol in d'r rug. Ik gebruik een omslagdoek die ik oprol en dan dubbel vouw. Die leg ik achter haar rug en dat gaat heel goed hoor.
Voor je iets duurs aanschaft zou ik het gewoon proberen, dat scheelt veel geld.
succes
gr linda

hoi dionne
vervelend heej.
zo'n safetysleep is wel een goed idee ja.daar kunnen ze niet in draaien.ja,als hij er te sterk voor word wel,maar dan is t probleem hopelijk al verholpen.
groetjes kari

Hey dionne

Qinq had ook eerst een behoorlijke voorkeurshouding.
En heb toen ook gedacht aan zo'n safetysleep...maar daar mocht
ze nog niet in!
Maar we hadden wel een andere oplossing.
We legden haar op haar zij, en legden een klein kussentje stevig in
haar rugje. Dan stopten we haar stevig in onder een dun dekentje.
En haar voorkeurs houding is echt binnen no time verandert!
Ze legt nu haar hoofdje zelf om en om.
Dus hoera geen helm voor haar, want daar leek het eerst wel op!

Misschien heb je hier wat aan!

Groetjes
Hanna

Hallo

Mijn zoontje heeft ook erg last gehad van een voorkeurs houding
Bij hem kwam dat door dat zijn nekje vast zat( groten deels )
Zijn toen een paar keer naar de chiropraktijk geweest en toenkon hij veel soepeler met zijn hoofdje draaien maar had nog wel iets een voorkeur
Ik had van alles geprobeerd van knuffeltjes in zijn bedje tot bedje omdraaien maar het hielp niets
Omdat je   het bij hem goed begon te zien aan zijn hoofdje ( plat aan 1 kant )
En ik een jongetje ken die een helmpje draagt en waar je het nog steeds aan ziet
Heb ik bij de babyzaak speciale kussentjes voor hem gekocht dit met goed resultaat
Hij is inmiddels 3 jaar en zijn hoofdje is gaaf
Groetjes Monique

Hoi,

Cas heeft ook een voorkeurshouding naar rechts, omdraaien helpt niets, hij draait zelf zijn hoofd gewoon weer terug. Wat andere tips:
Draai het wiegje andersom, sommige baby's gaan met hun hoofd richting het licht (vh raam) liggen.
Leg je baby andersom op de commode, is voor jezelf wel wennen maar meestal kijkt je kindje wel jouw richting op.
Voed je baby aan twee kanten (geef je de borst dan doe je dit al automatisch, maar met de fles is het ook belangrijk)
hang een speeltje op zodat de baby daar naar gaat kijken, natuurlijk in de richting die jij wilt!
Heb je een draagdoek? Dan doe je je kindje ook zo erin dat het de goede kant opkijkt.

Pas op met op de zij leggen, sommige kindjes draaien dan makkelijk naar hun buik en dat kan weer gevaarlijk zijn!

Succes! Fleur

Hoi,

Wat ik deed met Esther (die had een sterke voorkeur voor rechts), afgezien van alle andere tips die hierboven al staan, was elke dag een uurtje gaan wandelen en haar dan op haar linkerkant in de wandelwagen leggen met een (met koud water gevulde) kruik in haar rug zodat ze niet op haar rug kon draaien. Een uurtje per dag gaat de afplatting al heel aardig tegen en dan kon ik tenminste in de gaten houden dat ze niet op haar buik draaide.

Groetjes,

Eveline

Max heeft een sterke voorkeurshouding naar links. Bij hem blijkt zijn linkersleutelbeentje vast te zitten wat weer komt door de bevalling. Ik ben inmiddels al 2 keer bij een osteopaat geweest en ik moet zeggen dat ik duidelijk verschil merk. Hij draait zijn hoofdje steeds beter naar links en rechts en ook het slapen gaat al beter. Bij ons hielp een rugrolletje niet zo veel. Hij wrikt en wroet net zo lang, totdat hij los ligt.

Terug
Bovenaan