Voorkeurshouding en duimen

Mijn dochtertje (bijna 12 weken) heeft sinds enkele dagen haar duimpje gevonden. Dat ziet er heeeeel schattig uit, maar nu is het probleem dat ze aan 1 kant een iets afgeplat hoofdje heeft en dat is dus precies de kant waar ze nu ook op ligt als ze duimt. Als ze diep slaapt kan ik haar hoofdje wel omdraaien, maar zo niet, dan wordt ze meteen wakker..... Heeft er iemand nog tips??

Hallo,

Mijn dochtertje doet precies hetzelfde, ook ik leg haar hoofdje opzij als ze vast genoeg slaapt maar dat helpt maar voor korte duur. s'nachts draai ik haar op haar zij met een opgerolde handdoek in haar rug. Verder benader ik haar zoveel mogelijk vanuit links, want ze kijkt en ligt altijd op rechts. Alle speeltjes in de box aan die kant en ik leg haar andersom op het aankleedkussen zodat ze naar links moet kijken als ze me wil zien.
Misschien heb je er iets aan.....

Groetjes Monique

Ja dat doe ik inderdaad allemaal al, maar het grootste deel van de tijd ligt ze toch in haar bedje en vooral snachts kan ik haar dan niet continu gaan omdraaien (op dit moment ligt ze snachts nog ingebakerd, dus is het nog niet zo'n groot probleem, maar dat wil ik ook gaan afbouwen). Mijn dochter ligt ook veel 'op rechts'.

Hoi,

Helaas heb ik geen andere tips voor je, ik moet volgende week weer naar het cb. Ik ben benieuwd wat ze daar zeggen. Dit waren alle tips die ik van hun heb gekregen maar ik vind het ook nog niet zo helpen hoor...
succes ermee.
groetjes Monique

Hahaha, toevallig, ik heb deze tips ook van hen gekregen en moet ook weer volgende week naar het CB (toevallig ook voor de 2e serie prikjes?). Ze zullen wel weer geen tips hebben....

...maar moet wel zeggen dat ze wel meer naar de andere kant kijkt, dus hier heeft het wel iets geholpen, maar ja, duim is natuurlijk veeeeel lekkerder als je in bed ligt!

volgende week alweer de derde serie prikjes en dan zijn we er voorlopig vanaf geloof ik.
Emma leek in het begin allebei de duimpjes wel lekker te vinden maar helaas, die aan de rechtse kant is toch veel lekkerder.....probeer mezelf er maar niet al te druk om te maken maar dat lukt niet altijd hoor

Groetjes Monique

Hoi,

thom heeft ook een sterke voorkeurshouding gehad, maar dit kwam door het kiss-syndroom. Dankzij fysio is het nu helemaal over.
Hij had op een gegeven moment ook zijn duim ontdekt en lag dus steeds dezelfde kant op. Ik heb hem toen steeds een speentje aangeboden en zijn hoofdje de andere kant opgedraaid. dit ging na een aantal dagen erg goed.

succes

Terug
Bovenaan