Voorkeurshouding slaap doorbreken

<p>Onze baby heeft de eerste 2 a 3 weken op zijn linkerkant geslapen en nu is er op die plek een hele kleine afplatting te zien.</p><p>We willen dit gaan corrigeren door hem meer op zijn rechterkant te laten slapen, maar wat is nou de beste methode?</p><p>Om dit te bewerkstelligen leggen we nu een opgerold doekje tegen zijn hoofdje aan waardoor hij wel naar rechts moet kijken en zodoende ook  naar deze kant slaapt.</p><p>Kan dit kwaad?</p><p> </p>
 
We kregen de tip om hem, als hij wakker was, te stimuleren aan de andere kant. Dus ligt hij altijd op links, zorg dan dat hij naar rechts moet draaien voor de fles. Verder steeds voorzichtig het hoofdje de andere kant op draaien tijdens de slaap. Doekje achter het hoofd kan wel als je er zelf wakker bij bent. Snachts zou ik dat niet doem, dan weet je niet of het doekje op het gezichtje terecht komt. 
 
Me zoon had ook voorkeushouding aan de linkerkant, wat ik deed was als hij in de box lag dat hij naar ons keek op zijn rechterkant, en ik ging hem anders in bed leggen want elke x als hij wakker weed keek hij automatisch naar links omdat wij ook aan de linkerkant sliepen van hem. 
 
Hoi! Mijn dochter had ook een mega voorkeurs houding wij hebben uiteindelijk baby fysio ingeschakeld dit word gewoon vergoed door je verzekering.
van deze dame kregen wij allemaal goede tips en oefeningen.
ik zou daar eens naar informeren 
en idd je kindje in de niet voorkeurs houding voeden was 1 van de tips 
qua slapen toch steeds het hoofdje uit de voorkeurs houding halen 
 
Hoihoi
Hier bij ons precies het zelfde probleem.
we beginnen nu echt een kleine afplatting  te zien.
Heb het wiegje inmiddels gedraaid Maar maakt geen verschil, ook als ik zelf zijn hoofdje naar de andere kant draai, draait hij het in zn slaap toch weer de andere kant op.
heb voor in de box zo’n speciaal kussen maar ik vraag me af of dat ook in zijn wiegje te gebruiken is..? 
Iemand ervaring of andere tips?
 
Hoi, wij zijn zelfs bij een chiropractor beland, vaak bij baby's is het zo dat de bovenste nekwervels een klap hebben gehad bij de  bevalling. Hij wordt nu ligt gemasseerd. Ik zie wel dat hij minder gestrest is, alleen liefst ligt hij nog op de linkerkant. Proberen nu met spelen en voeding de rechterkant meer te belasten. En zachtjes massage in nek en kaaklijn.
Doek inderdaad alleen gebruiken als je erbij bent. Of een hydrofiele doek oprollen en met elastiekje vast maken. Risico dat het dan op hoofdje beland is wat kleiner.
Succes 
 
Terug
Bovenaan