Voorkeurshouding

<p>Hallo dames! </p><p>Mijn dochtertje van 7 maanden heeft een voorkeurshouding naar links. Ze sliep wel altijd op haar rug met haar hoofd steeds links en rechts maar toch heeft ze een voorkeur. Nu merken we dat ze dit bij het rollen ook heeft, ze slaapt nu graag op haar zij en ook alleen maar aan de linkerkant. </p><p>Heeft iemand tips om het rollen te stimuleren? Of ervaring hiermee? </p><p> </p><p>Bedankt! ?‍♀️</p>

Ik zou een kindefysio inschakelen. 

Mijn zoontje had hier ook last van en toen heb een fysio laten kijken. Hier kreeg ik veel tips van en oefeningen mee en na een paar maanden was het voorbij. 

Bij ons kwam de fysio wekelijks langs. Ze heeft alles thuis verschoven zodat hij zo veel mogelijk de andere kant op zou kijken + een aantal oefeningen die we moesten doen. Na 3 maanden veranderde er weinig. Bij ons had het een andere oorzaak. Zijn linker sleutelbeen zat vast. Na 3 behandelingen bij de osteopaat is mijn zoon hersteld.

Dat ging iets te snel, haha.
1 kant op rollen is zeer herkenbaar. Als het goed is gebruiken ze 1 arm/hand aan de voorkeurskant ook vaker. 

Om het rollen te stimuleren moet je je dochter zelf een paar keer de andere kant op laten rollen en zo veel mogelijk stimuleren met een speeltje of een afstandbediening/telefoon. Je moet een beetje zoeken naar wat ze leuk vindt. Doordat ze gaat voelen dat ze ook de andere kant op kan rollen zal ze het, als het goed is, vanzelf proberen te doen. Na een week zou het moeten lukken. Zo ging het bij ons tenminste. 

Hoi!
Wij werden ook om de oren geslagen met kinderfysio. Wij tilde, als onze zoon sliep, zijn hoofdje iets op en legde deze op de niet-voorkeurskant. Duurde niet lang of hij sliep 50/50 op beide kanten.

Succes! 

Ik ben daar nu ook mee bezig om mijn zoon zijn hoofd te draaien tijdens het slapen(10 weken oud) alleen hij wordt er soms nog wel eens wakker van, heb je daar tips voor hoe jullie dat deden?
Zag je het ook op zijn schedel dat ie iets afgeplatte was? En hoe oud was jou zoon toen je daarmee begon?
Groetjes 

Hoi!
Goed even het hoofdje optillen van het matras zodat matras niet langs achterhoofd schuurt. Dus omhoog tillen en draaibeweging in één. 

Succes! 

Terug
Bovenaan