Voorkeurshouding

Hoi
Ik heb een zoontje van 2 maanden en nu hebben ze op hen consultatiebureau gezegd dat ik wat aan zijn voorkeurshouding moet doen anders groeit hij scheef. Ik doe heel erg mijn best maar hij vindt het op de buik niks aan en die spelletjes van dat je met een speeltje naar links en naar rechts moet gaan en hij volgen met zijn hoodt trekt zijn aandacht maar effe. Ook lukt het me niet om zijn hoofd naar 1 kant te draaien en de volgende dag de andere kant. hij blijft aan het draaien aan totadt hij ligt zoals hij wil met het veel gehuil. als hij in de box ligt durf ik hem wel op zijn zij te leggen met een speeltje in zijn rug maar als hij op bed ligt en ik er niet bij ben durf ik dat niet. mijn vraag is eigelijk wie heeft dat ook meegemaakt ? en heeft iemand handige tips voor mij. ik wil natuurlijk niet dat mijn zoon scheef groeit. dus als iemand mij handige tips kan geven ben ik erg dankbaar voor want dat cb zeggen je wel wat te doen maar hun maken het zelf niet mee en zeggen soms dingen waarvan ik den jongens denk toch eens na dat gaat toch niet. alvast bedank Evelina En Damien
 
Hoi Evelina,

Ik heb voor Jelte een Babysleeper gekocht, die bestaat uit 2 schuimrubberen driehoeken - de een groter dan de ander - waar je je kindje tussen kan leggen. Zo kan hij niet zelf van houding veranderen en ligt hij toch lekker. De grootste driehoek steunt zijn rug, de kleinste zit tegen zijn buikje. Om de 'kussens' zit een badstof hoes die je kan wassen. Kostte me € 17,50 - en volgens mij hebben ze die bij iedere babyzaak.

Suc6!

Britt (en Jelte)
 
Hoi,

Mijn dochtertje heeft ook een   voorkeurshouding, ze heeft het naar links.
Ik heb ook van alles gedaan.
Nu ben ik afgelopen woensdag naar een osteopaat geweest, en het heeft geholpen1
Ze had een blokkade rechts in haar nekje, dus ze vond het het niet fijn om naar rechts te kijken!
Waarschijnlijk heeft ze de blokkade opgelopen door de vacuumpomp.
Ik moet nog een keer terug, en daarna waarschijnlijk niet meer.

Maar een babysleeper lijkt me inderdaad ook wel handig!

Succes!
 
hoi,ohh,nu ben ik je naam vergeten,     mijn zoontjuh had het zelfde probleempje.in ons geval was het genoeg ,omde eene keer rechts en de andere keer links te voeden .OOk kan het zijn,dat hij steeds naar het raam wil kijken,indat geval draai je hem met het hoofteinde van zijn bed naar de andere kant .Met verschoonen is het het zelfde (een keer hoofdje lins van je,een keer rechts)hij zal toch altijd naar jou willen kijken.Ik hoop voor jou,dat het bij jou kindje ook zo makkelijk te verhelpen is.           groetjes,roze wolk
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft ook heel lang een voorkeurshouding gehad en zijn hoofdje was dan
ook een beetje scheef gegroeid. (klinkt erger dan het is hoor)
Ik had het zelf gemerkt en aangegeven bij het cb. Ik moest van hen even langs mijn
ha voor kinderfysio. Dat heb ik gedaan en sinds hij 4 maand was is er wekelijks
een hele lieve fisio bij ons thuis geweest. Met engelengeduld heeft ze onze kleine
oefeningen laten doen. En ons ook oefeningen gegeven. Zoals met je baby op de
arm voor de spiegel gaan staan. Met het ruggetje tegen jou buik aan.
Dan vang je de aandacht in de spiegel en draai je vervolgens een stukje naar links en
dan weer naar rechts. Is een leuke oefening die de nekspieren versterkt.
Helaas was dit nog niet afdoende en wij hebben toen een zijligkussen geleend van hun.
Daar kon hij alleen maar op de zij inliggen en konden we dus mooi wisselen van kant. Draaien lukt absoluut niet in dat kussen dus dat is lekker veilig. Ik draaide hem na
elke voeding om dus dat was makkelijk in de gaten te houden.
Maar uiteindelijk zijn we via de fysio bij een manueel therapeut gekomen. Daar bleek
dat zijn atlas (bovenste werveltje) een mm verschoven was tijdens de behoorlijk
zware bevalling. Dat is snel en pijnloos verholpen en verhip hij kon alle kanten weer
makkelijk opkijken en toen ging het een stuk beter!!!
Nu is hij 13.5 maand en zijn hoofdje is bijna weer mooi rond. Weet niet of het weer
helemaal rond wordt, maar je ziet er niets van als je het niet weet.
Succes en als je het niet vertrouwt ga dan even langs de ha voor een verwijzing.
Je bent er nu nog mooi op tijd bij.
Groetjes Melanie en Quinten
 
hoi evelina
misschien kun je proberen snachts het hoofdje de andere kant op te leggen
ik wacht tot mijn dochtertje in haar diepe slaap is en dan leg ik haar met haar hoofdje de "moeilijke" kant op zo ligt ze toch nog een paar uurtjes op haar andere kantje.
en ze gaan toch steeds meer bewegen in de box en op die manier wordt ook links en rechts afgewisseld
alleen wanneer die ook overstrekt en pijn aangeeft naar een kant moet je er even bij een fysio naar laten kijken (kiss) als het alleen om de vorm van het hoofdje gaat kan ik je alleen deze tip geven   tesamen met door blijven gaan met wat je al deed (bedje omdraaien speeltje aan een kant enz)
succes
 
hoi hoi

Onze zoon van 8 weken heeft ook een hele sterke voorkeurshouding. Ik ben door ons cb naar de kinderfysio verwezen (onze huisarts deed nogal moeilijk over de verwijzing, maar na veel aandringen kreeg ik hem toch). De kinderfysio was erg blij dat ik nu al kwam, want zijn vkh is erg extreem. We hebben ook allerlei oefeningen mee gekregen (die van het cb hadden tot dusver geen baat). Volgende week moet ik terug komen. Ook heb ik een safety sleeper gekocht. Moet hij nog ff aan wennen (gisteren pas bij fysio geweest voor het eerst).

Als ik jou was zou ik om een verwijzing vragen, want als je te lang wacht, helpt zelfs de helmtherapie niet meer zei onze fysio.

We zullen er veel tijd in moeten steken, maar ik denk dat het al met al wel goed gaat komen met onze kleine vent.

Suc6 ermee

Lilian, mv Robin
 
hai,

Ik heb wel een tip.
Mijn dochter Charlotte heeft ook een voorkeushouding. In bed al helemaal. Wat ik nu doe is een klein knuffeltje(waar ze dus niet met haar gezicht in kan verdwijnen aan haar voorkeurkant (links) bij haar hoofd. Ze kan dan niet met heer hoofd die kant op liggen, omdat dat niet lekker ligt. Dit doe ik om de nacht om te voorkomen dat ze anders alleenmaar naar een kant kijkt.
In de box draait ze nu alle kanten op dus dat gaat goed....

veel succes
gr. Linda
 
Terug
Bovenaan