voorkeurshouding

Hoi, ik heb even een vraagje en misschien kunnen jullie mij helpen. Mijn zoon slaapt 's nachts tussen van die kussens op zijn zij. En dan wisselen wij deze om na 24 uur. Overdag's leggen wij hem op zijn  rug te slapen. Toch is hij een voorkeurshouding aan het ontwikkelen. Ik leg hem al bewust in de box en benader hem van de andere kant zodat hij zijn hoofd leert te draaien. Dit lukt een of twee keer maar na een paar seconde draait hij zijn hoofd gewoon weer terug.
Hebben jullie misschien tips. Ga volgende week nl naar het CB en wil het daar ook bespreken en kijken of hij naar de fysio moet. Maar tot die tijd kan ik misschien wat proberen.
Alvast bedankt,
Anne

Hallo Anne,

Ik heb altijd begrepen dat je kleintjes bij elk slaapje weer op de andere kant moet leggen, maar dat is misschien veranderd in 24 uur?
Als je fv geeft, kun je de arm waarop hij ligt ook afwisselen bij elke voeding.
Ook op het aankleedkussen kun je hem zo leggen dat jij aan zijn niet favoriete kant staat.
Ik weet niet hoe oud hij is, maar je kunt ook een leuk speeltje in zijn box aan zijn niet favoriete kant leggen.
Is zijn favoriete kant soms ook de kant van het raam in zijn slaapkamer? Dan kun je het bedje ook nog draaien.

Meer weet ik eigenlijk niet. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes bij het cb en groetjes,
Marianne

Hoi,
Misschien zou je ook nog kunnen overwegen om er een ostheopaat naar te laten kijken. Want volgens mij is het niet zo zeer het draaien van het hoofdje, maar hoe de nek en het hoofdje staan in verhouding tot het ruggetje. Ben gisteren ook met mijn dochtertje naar de ostheopaat geweest. Ik dacht dat ze geen voorkeurshouding had; Ze draait haar hoofdje naar allebei de kanten. Maar toen ze op haar rug lag, hield ze haar hoofdje een beetje scheef naar boven gedraaid, wat volgens hem dus wel een vk-houding is. Haar nek en hoofd bleek ook erg vast te zitten  en geïrriteerd te zijn. Mijn dochtertje huilde ook veel, vandaar mijn keuze voor de ostheopaat.

Zat al te kijken op een site van een osteopaat bij ons in de wijk. Heb hem een mailtje gestuurd dus ga van de week een afspraak maken. Alvast bedankt voor jullie tips.

GRoetjes Anne

Terug
Bovenaan