voorkeurshouding

Hallo Allemaal,

Mijn zoontje van 9 weken wil alleen maar met zijn hoofdje naar rechts gedraaid in bed liggen. Ook als ik hem overdag op zijn linker zij leg, draaid hij nog zijn hoofdje zover mogelijk naar rechts. Dit lijkt mij niet echt goed voor zijn nekspieren en de achterkant van zijn hoofdje. Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?

Alvast bedankt.
 
hoi hoi wij herkennen precies jouw verhaal bij ons zoontje nu 7 weken is dit ook het geval.
wij zijn bij de kinderatys geweest en bij hem is het kiss-syndroom geconstateerd.
op de site www.kiss-kinderen vind je hier meer over.
wij moeten binnenkort naar de ostheopaat. onze kinderarts heeft hier goede ervaring mee. veel succes
 
Hoi,

Mijn dochter had precies hetzelfde, veel kindertjes ontwikkelen een voorkeurskant.
Ze is nu bijna drie maanden en duimt op haar linkerduim (!!), daardoor heeft ze zichzelfd gedwongen om meer over links te liggen. Nu is het dus ook over. Maak je niet te veel zorgen, vaak gaat het vanzelf ook weer over. Ondertussen moet je proberen om de linkerkant aantrekkelijk te blijven maken: speeltjes, licht etc. Voor het trainen van de rug en nekspieren kun je je kindje wat vaker even op het buikje leggen.
Ik denk niet dat je meteen aan het KISS-syndroom hoeft te denken. Op het cb vertelde ze mij in ieder geval dat niet alle kinderen met een voorkeurshouding ook daadwerkelijk het KISS syndroom hebben.
Als ik jou was zou ik het soieso even bij het CB bespreken,

succes
 
Ook mijn dochter had een duidelijke voorkeurshouding. Ook had ik het idee dat ze zich nogal eens overstrekte. Ik ben in contact gekomen met een osteopaath en legde hem het 'geval' voor. Hij zei 'kom maar! Daar kan ik heel goed wat aan doen'.

Mijn dochter is inmiddels twee keer bij hem geweest en het gaat geweldig! Het bleek, aldus de osteo, dat haar nekwervels wat verschoven waren (door de vaccuumpomp bij de bevalling). Het overstrekken is helemaal over en ook haar voorkeurshouding lijkt inder te worden.

Wat vooral veel beter gaat is het drinken. Ze wilde eerst niet aan de borst en kreeg zodoende afgekolfde mm uit de fles. De fles dronk ze schrokkend leeg. Na 10 weken drinkt ze nu eindelijk 'live' aan de borst (!!!!). De fles die ze soms nog wel eens krijgt drinkt ze veel rustiger leeg.

Ik kan je dus echt aanraden om eens een osteopaath te raadplegen. Er is absoluut iets aan te doen!

Succes en de groeten van Marion
 
hoi,
mijn dcchter is drie maanden dat had ze ook. ik had wel in gaten maar niet constant bezieg was tot een dag had opgeteld ging bij de spiegl staan en toen keek ik naar de spiegl en toen zag ik dat haar rechte kant van hoofdje plater is de linke toen keek ik paar keer. en toen dacht ik dat echt iets aangedaan moet worden. toen ik ging ik heel plate kus voor haar gemaakt en dat altijd op linke kant ging ligen bijna twee weken tot ze gewand was en slaap ze heel vaak op zij en haar hoofdje is alle twee kanten het zelfde ik ben er blij mee.

dat is mijn tips voor je ik hoop dat je iets aan hebt.

ik heb messchie heel veel tip fouten maar ben pas zes jaar in Nederlan.

groet.
Jet
Jet
 
Is de rechterkant waar je kindje naar kijkt ook de kant waar het meeste licht vandaan komt(raam)?Dan kun je het bedje ook verschuiven of ondersteboven opmaken.Hoofdje aan voetenend)begrijp je?)Dan kijkt het nog steeds naar het ligt,maar wel naar links i.p.v. naar rechts.Iedere week het bed anders opmaken.
 
Ik maak me er ook best wel zorgen over bij onze dochter. Links vind ze absoluut niet leuk. Een paar minuutjes op de linkerkant leggen gaat wel, maar daarna begint ze te huilen en is niks meer goed. Ze overstrekt niet volgens mij. Maar zou ik toch met haar naar fysiotherapie of zoiets kunnen gaan? En kan dat zomaar, of moet je echt worden doorverwezen?
Wie weet dit? Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan