voorkeurshouding

Ouders opgelet je kunt gemakkelijk voorkomen dat je kindje een voorkeurshouding krijgt en daardoor of naar de fysio moet of nog erger een helmpje krijgt.
Onze zoon heeft er ook last van gehad en je kunt in de babyzaken rolletjes kopen (zo noem ik ze) het zijn namelijk een lang rolletje met een stukje stof eraan aan het einde klittenbad en nog een klein rolletje wat je tegen de buik van de baby aanlegt en hem dan na elke voeding op zijn andere zij legt zodat hij dat op latere leeftijd uit zijn eigen gaat doen en geen voorkeurshouding ontwikkelt. Je kunt ze vanaf de geboorte gebruiken dat hebben wij ook gedaan en wij hebben ze gebruikt tot een maand of drie. Baby's mogen normaal gesproken alleen in het begin op hun zij omdat zij anders op hun buik kunnen rollen maar met deze rolletjes voorkom je dat dus.
 
Hallo Mirjam,

Ja je kunt het ook bij Prenetal kopen het heet inderdaad Babysleep en het werkt heel eenvoudig. Het is zonder een hoofdkussen ze kosten geloof ik Eur. 19.95
 
Hallo
Hier een deskundige van een CB. WIj raden een babysleeper ten strengste AF!!!Dat rolletje wat tegen de buik aan ligt vinden wij te klein en sterke kinderen kunnen er gemakkelijk overheen rollen waardoor ze op een buik rollen!!!!
 
Nou die deskundige is dan ook verkeerd voorgelicht want bij ons op het CB vonden ze het juist goed dat ik eerst de babysleep ging gebruiken want anders had ik met mijn zoon naar de therapie gemoeten. Ik moet zeggen dat de cb wel een cursus mogen hebben over het voorlichten van mensen dat ze niet op elk bureau een ander verhaal vertellen!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan