voorkeurshouding

hallo wij hebben een zoontje van 7 maand
hij heeft al vanaf 1.5 maand fysiotherapie voor een afgeplat hoofdje  
nu gaat dat heel goed alleen blijft boven op zijn bolletje de schedel nog heel scheef   de achter kant en zij kant van zijn hoofd  zijn al wel mooi bijgetrokken wie heeft hier ervaring mee en weet of dit nog bij trekt
 
spoell
 
hoi,

onze zoon is bijna zes maand en heeft vandaag een helmpje aangemeten gekregen.
daar zijn we blij van want we waren alleen nog maar met zijn hoofdje bezig. hij had ook al vroeg zo ongeveer na twee maanden een voorkeur naar rechts. hij heeft toen een schuin kussen gekregen van de fysio maar doordat hij een spreidbroekje kreeg kon hij niet meer schuin liggen zodat de voorkeur steeds erger werd. vandaag zijn we naar de orthopeed geweest en die heeft een verwijzing gegeven voor een helmpje. Ze hebben een mal gemaakt van zijn hoofdje en daar word nu een helmpje van gemaakt die over twee weken klaar is. Dat was trouwens zo klaar Het duurde ongeveer 10 minuten.hij moet het helmpje ongeveer zijn eerste verjaardag ophouden. Ik kan niet wachten tot zijn hoofdje weer mooi rond is. Ze schijnen er helemaal geen last van te hebben.Alleen met warmte is het wat minder prettig. Als de fontanellen nog mooi groot zijn komt het weer helemaal goed. Je moet er wel snel bijzijn want als ze dichtgegroeid zijn kan je er niks meer aan doen.
kijk anders eens op www.redressiehelm.tk. Daar kan je allemaal info vinden over afgeplatte hoofdjes. Ik kan niet voor jullie zeggen wat je moet doen maar wij hebben er vrede mee dat hij een helmpje moet. Ze kunnen je nl niet garanderen dat het goed komt met het hoofdje. Ik wil later niet dat hij met een scheef hoofd rond moet lopen.

Groetjes Renate
 
hoi
bedankt voor de reactie onze fysiotherapeut zei dat ons zoontje nog niet in aanmerking
komt voor een helmpje daar was het volgens haar niet erg genoeg meer voor maar ons valt op dat hij nu wel naar alle kanten wil kijken en ook meer naar rechts ligt met zijn hoofd alleen is het een gek gezicht als je boven op zijn hoofd kijkt dan ziet het er erg scheef uit
groeten van spoell
 
Hoi,
Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding. Vanaf dat hij 3 maand was hebben wij
daar fysio voor gehad. En twee bezoekjes aan een manueel therapeut. Dat deed
wonderen. Hij kon weer alle kanten opkijken en zijn hoofdje werd langzaam maar
zeker weer mooi rond. Hij heeft geen helmpje gehad. Dat vonden wij wat te veel voor
zo'n kleintje. (maar dat is persoonlijk) Heel veel oefenen en aandacht was genoeg.

Groetjes Melanie. mmv Quinten
 
Hoi,hoi

Morgen kunnen we het helmpje voor mijn zoon ophalen. Hij heeft   sinds de geboorte voorkeurshouding naar links. Ook wij lopen nog steeds bij een chiropracticer. Ik moet wel zeggen dat sindsdien zijn hoofd ronder wordt. Voorheen gingen we naar een ostheopaat echter nu boeken we meer succes. Ook wij hebben geoefend en geoefend. Wij proberen het nu vanaf morgen 2 weken lang 's nachts om dan naar het resultaat te kijken. Want wat ik zeg zijn hoofd is momenteel heel erg aan het veranderen. De tijd tussen het aanmeten en nu, is het  veel ronder geworden. Dit komt waarschijnlijk door de chiropracticer......Dus wij doen het nu in overleg met hem. We zien wel. Het advies van het zkh Rotterdam is 23 uur per dag maar wij proberen eerst alleen de nachten uit. We zien het wel.

groetjes Celie
 
hallo
vandaag ben ik nog een keer bij de fysio geweest met ons zoontje
en nu moet hij wel een helmpje wie heeft ervaring als een kindje al bijna 9mnd is
en dan pas een helmpje krijgt
groeten van spoell
 
Terug
Bovenaan