Voorkeurshouding

Hallo allemaal,
Even een vraagje;
Ik krijg op het consultatiebureau vaak te horen dat mijn dochter een voorkeurshouding heeft en dat ik moet proberen dit te doorbreken. Als ik dan een week  later terugkom heeft ze de voorkeurshouding aan de andere kant!!
Als dit zo doorgaat moet ik van het cb naar de fysio..
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ja, ookik had met mijn dochtertje dat probleem.
Vaak afwisselen is de enige remedie, en vaak op de buik laten liggen.
Als dat idd niet werkt fysio, die reiken je handvaten aan, en gaan er zelf ook mee aan de slag. Heeft hier goed geholpen!

Succes ermee!
 
Hallo allemaal,

Mijn zoon Makya had ook een voorkeurshoudingontwikkeld en hij kreeg ook al een afgeplat hoofd. Ik ben met hem naar een osteopaat geweest en nu bleek dat er een nekwervel niet goed zat en een van zijn schedelbeenderen zat niet helemaal op z'n goede plek. Hierdoor kon mijn ventje zijn nek niet naar beide kanten draaien, na 3 consulten een heel vrolijk manneke en kijkt alle kanten uit. Voor ons een hele uitkomst want hij kon echt verschrikkelijk huilen en was dan ook ontroostbaar.
 
Hallo allemaal

Mijn zoontje (5 mnd) had ook een voorkeurshouding. Zijn hoofdje was als lichtjes afgeplat. Bij het CB gaven ze dat ook aan: dat ik de andere kant heel erg moest gaan stimuleren:
- Andersom op het aankleedkussen (heb spiegeltjes op de muur geplakt, zodat hij naar de niet-voorkeurshouding keek)
- ipv op rechterschouder op de linkerschouder laten boeren
- andersom in zijn bedje leggen (dat als hij mij binnen ziet komen dat hij de andere kant op MOET kijken).
- in zijn bedje zijn hoofdje de andere kant op draaien als hij slaapt
enz. enz.

Dit heeft heel goed geholpen. Zijn hoofdje wordt nu mooi rond (alleen een klein toetje naar boven). Wat ik wel doe is dat hij ook nog eens kijkt naar de voorkeurshouding, want nders krijgt hij (zoals je al zegt) de andere kant als voorkeurshouding. Probeer alle 2 de kanten evenveel te stimuleren als hij geen specifieke voorkeurshouding meer heeft. Dat doe ik nu ook en dat gaat hartstikke goed. Vrijdag ga ik naar het CB en ik ben benieuwd wat ze zeggen!!!

Groetjes
Mama van tommy
 
Ik heb voor mijn zoontje een "babysleep" gekocht.
Is een soort matrasje waarin de baby op zijn niet-voorkeurshouding
moet blijven liggen.
Werkte echt super goed!!
Tot voor kort kun je deze bij prenatal niet meer krijgen omdat het op doktersadvies voorgeschreven moest worden.
Daarom heb ik er een via marktplaats gekocht,
zijn zo rond de 18 euro,
maar werkt geweldig goed!!!

Succes
 
Ik weet niet of je je dochtertje bv of fv geeft, maar in het laatste geval kun je de arm waarop je de fles geeft ook af en toe afwisselen.

Groetjes,
Marianne
 
Terug
Bovenaan