Voorkeurshouding.

Eigenlijk hoor ik niet op dit forum (mijn zoontje Dean is van 5 oktober), maar ik wil ook hier even informeren.  

Dean is bijna 12 weken oud en heeft inmiddels een sterke voorkeurshouding naar rechts. Zijn hoofdje wordt dan ook steeds platter aan de rechterkant. We proberen hem zo veel mogelijk naar links te laten kijken en te leggen, maar het lijkt niets uit te maken.

We moeten 15 januari weer naar het cb. Vorige keer hadden ze het al over fysiotherapie.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Nelly.

hoi

iris heeft dit ook en kon haar hoofdje niet na links draaien.
we zijn na een manueel fysiotherapeut geweest.hier bleek dat ze kiss syndroom had. hij heeft het werveltje terug gemasserd en nu kijkt ze meer na links.
ik ben hier op eigen initiatief heen geweest. want het cb wilde wachten.
iris was toen 10 weken

groetjes petra en iris 13 weken en 5 dagen

Hallo,ik weet niet of je hier iets mee kunt maar toch.Mijn oudste dochter had ook een sterke voorkeurshouding en is op het advies van het cb in een baby-sleep (volgens mij heet het zo  ) gaan slapen.Dit wil zeggen op haar zij tussen twee blokken in.
Ik weet dat het gebruik van deze blokken nu afgeraden wordt door het cb.
Maar ik gebruik ze bij mijn jongste dochter ook omdat ik het prettig vind dat ze op haar zij slaapt en dat gaat prima, iedere keer om en om en ze heeft nu een mooi rond bolletje.
Succes!!!

Danielle mama van Roos 15-04-2003 en Linde 30-08-2006

Hoi
Hier ook een voorkeurshouding. Kris krijgt therapie van een kinderfysio op aanraden van onze huisarts. Hij heeft met de geboorte een klein scheurtje in zijn nekspier gekregen, en kon daardoor maar 10% naar links kijken. We zijn ondertussen 6 behandelingen verder, en hij kan nu al 70% naar links kijken. We zien hem nu ook steeds meer op de linkerkant van zijn hoofd slapen.
Zijn hoofdje is ook helemaal plat aan 1 kant, en zijn rechteroor was ook een stuk naar voren gegroeid, dat scheelde bijna een cm met het andere oor.
Dat is gelukkig helemaal terug gegroeid. Zijn hoofdje begint ook minder plat te worden. Als het met de 6 maanden nog te plat is krijgt hij een helmpje.
In het begin was ik erg geschrokken van wat ik allemaal te horen kreeg, vooral met dat oortje, maar nu weet ik zeker dat het goed komt.
Laat het anders even aan je huisarts zien. Succes
Liefs Ellen mv Kris (16wk)

Ik zou zeggen ga naar de kinderfysiotherapeut, manueel therapeut of osteopaat. Er is zeker ergens iets mis, want anders zou hij/zij (weet even niet meer of je een zoontje of dochtertje hebt) geen voorkeurshouding hebben. Mijn oudste zoontje had een gescheurde halsspier en 2 verschoven wervels waardoor hij altijd scheef lag. Met de jongste ben ik bij de osteopaat geweest, omdat ik zelf vond dat hij scheef lag. Die heeft bij hem een schedelbotje losgemaakt. Hierdoor lag  hij gelijk een stuk rechter.  Mijn ervaring met het consultatiebureau zijn niet zo goed, dus ik zou eerder naar je eigen gevoel luisteren en niet wachten totdat je naar het cb geweest bent. Zij laten je vaak langer doorlopen dan  nodigis. Je hebt voor geen van bovenstaande therapeuten een verwijsbriefje nodig dus je kunt ze zo bellen. Als je dat niet zo wilt doen, ga dan even langs bij de huisarts. Hoe eerder je er bij bent hoe beter ivm het vervormen van het hoofdje. Mijn oudste sliep trouwens ook altijd tussen zo babysleep, nooit geen problemen mee gehad en nu heeft hij tenminste een mooi rond hoofdje.
Succes,
Josie

Hallo,

Wij gaan al naar de ostheopaat vanaf dat Yoëll 2 weken is, ook ivm kiss syndroom, maar Yoëll had door zijn hele lichaam veel beknellingen zitten waardoor hij niet naar links kon draaien......we zijn nu heel wat behandelingen verder en hij draait nu alle kanten op met zn hoofdje haha....
Wij hebben al vanaf de geboorte een easy sleep gebruikt.....(zelfde als baby sleep) en de ostheopaat en de wijkverpleegkundige raadde ons dit aan ivm het duivelsei dat Yoëll op zn hoofd heeft.

Groetjes Denise mv Yoëll (morgen alweer 5 mnd)

hoi hoi,

een hele simpele maar zeer effectieve tip kreeg ik van de arts van het cb.:
- rol een lakentje op in de lengte;
- je hebt nu een lange rol;
- aan een kant van die rol, rol je hem op zodat hij korter wordt;
- leg nu het geval ONDER het hoeslakentje van het bedje;
- zorg ervaaor dat de dikke kant van de rol aan de rechterkant ligt, nu kan je kindje niet meer zijn hoofd naar rechts draaien en moet hij/zij wel naar links kijken of in het midden.
- deze methode is veilig en wordt dus ondersteunt door het cb.

Ik heb het een paar keer gedaan bij mijn jongste en dat ging prima!

Succes, Misja, mama van Thijmen (3jr) en Marten ( 14 weken)

Hoi,

Mijn zoontje had dit ook. Hij kon gewoon niet naar rechts kijken. Ik heb nu 4 keer therapie voor hem gehad. Craniosacraal therapie. Na 1 behandling merkte ik al verschil. Bij Jamie zag je ook echt al een afgeplat hoofdje. He tis nu helemaal weg. (2 maanden later). Ook heb ik hem een hele tijd in de babysleep laten slapen.

Die therapie heb ik trouwens op eigen initiatief gedan, want omdat jamie geen huilbaby was. Was het niet nodig volgens het cb. Je eigen gevoel volgen dus!!

Succes .

Groetjes Natasja

Terug
Bovenaan