Voorkeurshouding

Hallo meiden,

Vanochtend bij het CB geweest. Het gaat allemaal goed met mijn kleine meisje. Ze groeit goed en ze vond het leuk dat ze al zo aan het brabbelen was. Goed draaien met d'r hoofdje. Uiteraard helemaal trots zat ik daar te glunderen....

Totdat ze zei dat ze kon zien dat ze een voorkeurshouding heeft....Pfff schrok me rot! Ze draait zelf veel met dr hoofdje, maar ik geef d'r altijd in dezelfde stand de fles. Altijd op dezelfde manier op de commode. Dus dat moet vanaf nu veranderd worden.

Met dochter 1 moest ik d'r steeds op haar zij leggen, maar dat mag nu niet meer!

Heeft iemand ervaring met voorkeurshouding??

Groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

hallo,

Mijn kleine mannentje heeft ook een voorkeurshouding.
Hij heeft er fisio voor bekregen en sins dien gaat het al een stuk beter hij begin nu goed alle kanten op te draaien.
We moeten nu samen veel oefeningen doen en inderdaad ook om en om voeden en op het aankleedkussen en hem uitlokken om de andere kant uit te laten kijken.
Zo ga ik ook  regelmatig als hij slaap zijn hoofd goed leggen.
Maar dat alles werkt wel dus we houden het nog even vol tot ie het allemaal zelf doet.

groetjes lonkie

Hoi Sandra,
Als eerste: laat je niet van de wijs brengen door het CB!!!!! Daar wordt zoveel gezegd, dat je altijd wel iets hebt om je druk over te maken als je weer thuis bent.
Onze Jinte had ook een voorkeurshouding, heel sterk, sliep altijd op links en deed alles links. Wij zijn hiervoor met haar onder behandeling bij de fysio geweest. En inderdaad: wat daarin belangrijk is: zoveel mogelijk benaderen van de tegenovergestelde kant van de voorkeurshouding.
Als je kindje ook veel op die kant slaapt kan ze een scheefgroei aan het hoofdje krijgen. Dan zou je evt. een babysleeper kunnen gebruiken (mag trouwens ook niet van CB).
Succes ermee, en echt...een CB is er wat mij betreft voor de inentingen en wegen en meten. Voor verdere kwalen is een huisarts vaak kundiger. En weten die het niet sturen ze je door; iets waar een CB volgens mij nog nooit van gehoord heeft.

Mirjam

Onze Jacco sliep altijd met zijn hoofdje gedraaid naar de rechterkant (dus niet op zijn zij, maar zijn hoofd ging altijd naar dezelfde kant). Wij zijn daar wel heel intensief mee bezig geweest. Iedere keer zijn hoofd omleggen naar links. En door daar zo intensief mee bezig te zijn hebben we voorkomen dat hij een helmpje moest.

Ook hebben wij hem in de box iedere keer anders neergelegd. Hij keek graag naar de mobiel. En dat kon hij dan iedere keer vanuit een andere hoek doen.

miep

quote: jammetje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-06-2007 22:08:01'));

Hoi Sandra,
Als eerste: laat je niet van de wijs brengen door het CB!!!!! Daar wordt zoveel gezegd, dat je altijd wel iets hebt om je druk over te maken als je weer thuis bent.
Onze Jinte had ook een voorkeurshouding, heel sterk, sliep altijd op links en deed alles links. Wij zijn hiervoor met haar onder behandeling bij de fysio geweest. En inderdaad: wat daarin belangrijk is: zoveel mogelijk benaderen van de tegenovergestelde kant van de voorkeurshouding.
Als je kindje ook veel op die kant slaapt kan ze een scheefgroei aan het hoofdje krijgen. Dan zou je evt. een babysleeper kunnen gebruiken (mag trouwens ook niet van CB).
Succes ermee, en echt...een CB is er wat mij betreft voor de inentingen en wegen en meten. Voor verdere kwalen is een huisarts vaak kundiger. En weten die het niet sturen ze je door; iets waar een CB volgens mij nog nooit van gehoord heeft.

Mirjam

Denk dat jij dan het verkeerde CB hebt. Ik vond en vind de adviezen erg goed, en als ik het ergens niet mee eens ben dan leg ik hetnaast me nieer. De babysleepr werd bij Jacco wel geadviseerd, maar wij hebben dat niet gedaan ( ben wel op zoek geweest, maar hijw as nergens te koop) En dat het CB iets zegt over de voorkeurshouding is toch alleen mara goed van het CB. Wij hadden het   waarschijnlijk anders pas te laat in de gaten gehad.

Miep

Hallo,

Ook ons meisje had in het begin een voorkeurshouding,we liepen al bij de fysio voor haar armpje en kregen daar simpele tips mee die goed hebben geholpen.

Met de voeding gaven we de fles(nu nog vaak) als Fenna voor ons op de knieen lag. Ook het verschonen leggen we het aankleedkussen recht voor ons,met een week zagen we al vooruitgang!

Succes ermee!

groetjes ramona

Hallo!

Onze kleine man heeft helaas ook een voorkeurshouding, als hij gaat slapen, ligt hij op zijn rug met hoofdje naar rechts gedraaid.. We leggen hem zelf al vaak op zijn linkerkant, maar het helpt weinig... Hij gaat overdag zelf ook al veel de linkerkant op kijken, maar ik zie zelf nog geen verbetering ofzow... hoelang mag ik er nog rekening mee gaan houden dat ie last heeft van (een beetje) een afgeplat hoofdje??

Liefs,
Esther
mv  Jason

Hey meiden,

Bedankt voor de reacties en tips!! Altijd welkom!

Vandaag heb ik Madeleine constant links laten kijken met fles geven, in de box etc. Op mijn knieen laten liggen ben ik zo'n oen in dus dat doe ik maar niet!

Het gekke is dat ze dus in d'r bedje altijd naar de linkerkant in slaap valt, dus zelf regelt ze het wel goed..... Alleen is d'r mama een beetje in gebreke gebleven

Ze is morgen 10 weken dus ik hoop dat het met 14 weken weer weg is!
Groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

Terug
Bovenaan