Hoi
Jasmijn is nu 11 weken en zij heeft al vanaf haar geboorte een voorkeurshouding naar rechts. Haar hoofdje begint ook wat plat te worden. ik ben er hel erg mee bezig omdat mijn nichtje een baby heeft met een redressie helm 22 uur per dag, haar hoofdje is echt heel erg plat. Alle speeltjes leg ik links. Als ik haar tegen me aan laat boeren draai ik het oofdje naar links, als ik achter de kinderwagen loop doe ik dat ook. Ik leg haar zo in de box dat de mobiel links van haar ligt. Eerts werkte jdat niet maar nu ze beter kijkt en volgt heeft dat wel succes. Het zijliggingskussen heeft nu geen nut meer wan ze draait zo op haar rug dat zal bij jouw baby op 12 weken ook wel zo zijn.
Ik zou zeker advies inwinnen bij het CB. Eerst bij het CB en dan bij de fysio, want deze laatste is geen arts. Wa belangrijk is is dat je probert te kijken of je baby de beweging niet wil of niet kan maken.
Jasmijn kan het wel, ze kan links net zo ver draaien als rechts alleen ze wil het vaak niet. Het kindje van mijn nichtje kon het echt niet en dat is veel lastiger. Hulp zoeken hoor, want bij mijn nichtje hebben ze op het CB heel laks over gedaan en nu is zelfs haar aangezichtje scheef, heel zonde want dat komt bij haar waarschijnlijk nooit meer helemaal goed. Bij Jasmijn lijkt het bewegen steeds beter te gaan en heel soms slaapt ze zelfs naar links, maar ik ga er 4 januai zeker nog even over beginnen op het CB.
Meer dan oegeningetjes kun je helaas vaak niet doen.
Vroeger kwam dit niet zo veel voor omdat de baby's de 1e 12 weken op hun zij lagen. Tegen woordig is het weer mode om ze op de rug te leggen.
Elke