voorkeurshouding

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ons zoontje heeft met slapen een voorkeurshouding naar links waardoor zijn hoofdje minimaal is afgevalkt.  We hebben al wat tips gekregen van de kinderfysio, maar die helpen allemaal niet meer (met spelen etc kan hij wel prima op beide kanten liggen). Mede ook omdat hij in zijn slaap beweeglijk kan zijn. Hebben jullie nog tips of andere ervaringen?? Ik hoorde op het cb dat een behandeling bij een osteopaat zou kunnen helpen, ervaring mee??
Alvast bedankt.

groetjes es

ik weet er veel van. Als je me een emailadres zou geven kan ik je gescande info mailen.
hoe oud is je kind? een maand of 5? welke tips heb je gehad? Dat wil ik graag weten, dan kan ik je vertellen of ik je echt aanvullende informatie kan geven waar je echt wat aan hebt. Hoezo is er niks meer aan te doen, hebben ze je verteld dat je kind een helmpje krijgt?

Ons dochtertje heeft ook een flinke voorkeurshouding gehad en dus ook een afplatting aan haar hoofdje.
We zijn eerst naar een osteopaat geweest, dit heeft bij ons niet geholpen maar ik zou het toch proberen als ik jullie was! Ik hoor   namelijk ook heel veel verhalen dat de osteopaat wel helpt bij heel veel kinderen!
Nu zijn we al een paar maanden bezig met fysio, dit heeft haar vanaf de eerste keer echt heel goed geholpen!
Krijg je ook oefeneingen die je zelf thuis moet doen van de fysio?
Hier kwam hij 1 x in de week (nu 1 keer per maand) en deed dan oefeningen enzo met haar. Die oefeningen legde hij mij dan uit en die moest ik dan die hele week met haar doen. Ik heb heel veel met haar geoefend (elke keer een half uurtje na de fles deed ik ongeveer een kwartiertje met haar oefenen) en als de fysio dan weer kwam was ze elke keer weer super vooruit gegaan!
Nu is bij haar de vk houding helemaal weg, ik moet alleen nog het draaien van de buik naar de rug en andersom oefenen. Dit is weer goed voor haar nekspieren.

De tips om het voeden, verschonen, spelen slapen enz allemaal naar de niet vk kant houding te doen zal je wel al allemaal gehad hebben he?!
Maar ik zou de osteopaat ook gewoon eens proberen, kan geen kwaad!
En heeeeel veel oefenen, zo is het bij ons ook goed gekomen! Ik weet niet hoelang jullie al bezig zijn?

quote: claske reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-04-2007 08:26:22'));

ik weet er veel van. Als je me een emailadres zou geven kan ik je gescande info mailen.
hoe oud is je kind? een maand of 5? welke tips heb je gehad? Dat wil ik graag weten, dan kan ik je vertellen of ik je echt aanvullende informatie kan geven waar je echt wat aan hebt. Hoezo is er niks meer aan te doen, hebben ze je verteld dat je kind een helmpje krijgt?

hoi Claske,

mijn mailadres is essie209 apenstaartje hotmail punt com. De tips die ik van de fysio heb gehad zijn:
* linkerkant van het matrasje omhoog zodat hij schuin ligt en zo zijn hoofd niet zo snel naar links zou draaien;
* oefeningen om te stimuleren naar rechts te kijken, dit gaat ook heel goed met spelen enzo.
* meer op zijn buik leggen maar dan alleen met spelen.
Onze kleine man doet het allemaal heel goed en met spelen en dingen volgen kijkt hij prima naar rechts, maar het slapen is nog lastig. Nee,ze hebben niet gezegd dat er niks meer aan te doen is, maar vinden de afvlakking te klein om zich zorgen te maken. Terwijl ik juist nu actie wil ondernemen voordat het wel een probleem wordt.
De kleine is nu 4 maanden. Hij is wel 6 weken te vroeg geboren, hij is qua lengte en gewicht 2 1/2 maand  maar zit met zijn ontwikkeling al wel op de 4 maanden. Ik hoop dat je me verder kan helpen. Alvast bedankt.

gr. es

Hoi,

Wat bij Daan heel goed helpt is een zijslaper, ik leg hem elk slaapje op een andere kant, werkt perfect. Hij slaapt er heerlijk in, d.w.z. hij slaapt niet meer zonder (da's wel jammer). Mijn zwager is fysiotherapeut en hij raadt het aan om een voorkeurshouding te voorkomen.

Succes,
Nienke

hallo

Wij hebben vandaag een gipsafdruk van onze dochter laten maken voor een redressiehelm. ze heeft ook een voorkeurs houding. we heben al kinderfysio gehad maar dat helpte bij onze dochter niet zo erg. dus volgende week of over 2  weken mogen wij haar helmpje ophalen  en ik ben zeer benieuwt hoe het dan gaat.

groetjes Lindy

Hai,

Mijn dochter had ook een behoorlijke voorkeurshouding waar ze haast niet vanaf te helpen was. Haar hoofdje was aan één kant helemaal plat.

Uiteindelijk heb ik een speciaal kussen gekocht bij babywalz.com waar ze op haar goede zij werd gehouden. Zelf deed ik haar nog een slaapzakje aan zodat de kleine houdini wat rustiger bleef liggen. Dit wat echter nog niet voldoende.

Ik heb ook een (lichte) passpiegel gekocht bij Ikea 5,95 euro (houte lijst, spiegel lijkt haast kunstof). Deze in de breedte op de grond tegen het ledikant gezet, speelkleed ervoor. Ik heb haar zo uren zoet gehouden en zij maar in de spiegel kijken, kirren, spelen, maar wel met haar hoofd de goede kant op.

Uiteindelijk is binnen een maand helemaal goed gekomen.

Wellicht heb je hierwat aan. Ik zelf vond het de moeite waard om het te proberen. En ook niet gelijk zo rigoureus.

Terug
Bovenaan