voorkeurshouding

Hallo meiden

ik las in een topic dat een aantal pasgeboren kids "last" hebben van een voorkeurshouding. zelf hebben we bij ons neefje (14 weken ouder dan Daniëlle) gezien wat er kan gebeuren bij een voorkeurshouding. ze hebben fysio voor hem gehad en moesten inderdaad ook de andere kant op leggen ed.
voordeel als er zo'n korte tijd tussen 2 kinderen zit is dat je in kan spelen op dit soort dingen en het voor kunt zijn...
wij hebben toen voor Daniëlle een driehoek kussen gekocht, dit  is een kussen waar de baby in ligt op de zij. bij elke keer dat je je kind in bed legt leg je het kussen andersom en ligt de baby automatisch op de andere zij. het kussen zorgt ervoor dat ze niet kunnen doorrollen naar de buik.
zoek bij google afbeeldingen maar eens op delta sleep kussen, dan kun je zien wat ik bedoel..

Groetjes Veronique

Bij Tijs hebben we ook de fysiotherapeut erbij gehad. Die heeft ons toen oefeningen gegeven en tips. Wel is het altijd verstandig om er even naar te laten kijken, want het kan ook zijn dat er ergens een blokkade zit of iets dergelijks en dan moet er wel wat meer aan gebeuren. Bij Tijs was dat in elk geval niet het geval en is het helemaal goed gekomen zonder helmpje.
Donderdag moeten we naar het cb en dan bespreek ik het wel met de arts. Maar voor zover ik het nu kan beoordelen lijkt het gewoon hetzelfde als bij Tijs, dus niets om ons ongerust over te maken.

Ik zal eens gaan kijken naar zo'n delta kussen, bedankt in elk geval voor de tip.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan