Voorkeurshouding?

Yinthe kijkt bij voorkeur naar rechts. Ze kan wel beide kanten op draaien, maar rechts heeft de voorkeur. Ben nu druk aan het oefenen om het te verminderen, want wil liever niet zo'n helmpje...
Gelukkig is een vriendin van mij kinderfysiotherapeut. Zij behandelt vaker kinderen met een voorkeurshouding en heeft veel tips gegeven.

Nog meer kindjes met een voorkeurshouding?

Tyson valt 9 van de tien keer in slaap met het hoofdje naar links..   onde rhet slapen draait hij wel veel met zn hoofd gelukkig.. ene keer rechts andere keer gewoon omhoog .. dus ook hier een voorkeurshouding !

groetjes

Hallo

Hier ook een voorkeurshouding. Me zoon heb van zij geboorte 13 januari een voorkeurshouding naar rechts. Bij de cb hebben we tips gekregen maar dat heb niet geholpen uiteindelijk met 4 maanden bij de fysioherapeut terecht gekomen. Nu is hij 5 maanden en de fysio help perfect hij slaapt nu tegenwoordig op zijn zij en kijk steeds meer naar links. Wij vinden het jammer dat de cb ons niet ieder naar de fysio gestuurd hebben misschien moet ie daarom een helmpje. We hebben een afspraak staan op 10 juli in het ziekenhuis in rotterdam. Op 30 juni wordt hij weer gemeten misschien dat we niet naar het ziekenhuis hoeven. Ben blij dat jullie ook aan de fysio zijn begonnen dan kan je die voorkeurshouding tegenhouden. Succes met de fysio.

Groetjes van de ouders van Sebastiaan

Hoi,

Mijn ouste (nu 2.5 jaar) had ook een voorkeurshouding.
Wij hebben toen zo;n stabilisatiekussentje gekocht. Hierin kun je de kindjes op een veilige manier op hun zij leggen! Werkt perfect! Je dwingt ze dan om de goede kant uit te kijken.
Je moet het kindje dan wel ook af en toe op de voorkeurskant leggen, anders krijg je daar een afplattmg! Ze zijn te koop bij de babyzaken.

Terug
Bovenaan