Voorkeurshouding

Hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 6 weken en heeft een voorkeurshouding naar links. Zijn hoofdje is helaas al een beetje platter aan die kant. Komt dit nog goed???
Ik heb gister een kussen gekocht waar hij tussen moet liggen op zijn zij. Dan leg ik hem daarim op zijn rechterzij. Maar ik moet het nog wel steeds omwisselen toch? Anders krijgt hij aan de rechterkant ook een afplatting. Ik ben 2 weken geleden naar het cb geweest, maar toen hebben ze er niets over gezegd.
Gister was ik bij de dokter en die viel het meteen op. Vreemd of niet?

Iemand tips om erger te voorkomen?
Enne... komt dat platte nog goed? Of blijft dat voor altijd zo?
.

Hoi, Mijn zoontje heeft ook de zelfde probleem mijne heeft het naar rechst maar ik probeer hem nu alleen op zijn linker kant te leggen zodat alle twee kanten het zelde worden en dan moet je zijn hoofd recht houden een tijdje dan komt het wel in een goed vorm zeggen ze en als je het logisch bekijkt ik doe het al een week het begint te helpen is wel effe afwachten maar eerst de andere kant steeds en dan op het achterhoofd zodat het weer recht wordt daarna pas afwisselend. bekijk het maar hoop dat het goed komt succes!

Hoi, ik ben wel geen januari mama, maar.... ons dochtertje Fenna had ook een voorkeurshouding. Onze kraamverpleegster raadde aan om haar hoofdje af en toe te draaien als ze slaapt. Ze is, als ze goed slaapt, ontspannen en daardoor kon je haar makkelijk draaien. Ook gaf ze ons de tip om haar in de box zo neer te leggen, dat je je kindje stimuleert om een bepaalde op te kijken. Deze beide dingen hebben wij regelmatig gedaan en het resultaat is er: geen afplatting!

Groetjes, Esther

zoveel mogelijk nu op de goede kant laten liggen.
je kan evetueel een helmpje aanvragen.

Ik heb mijn kids altijd op hun zij laten slapen en dan om en om

succes

Had de dokter geen tips?
Inderdaad omwisselen en als het blijft/verergert, naar de fysiotherapeut voor baby's. Vriendin haar zoontje heeft fysio gehad en dat werkte prima, kregen diverse oefeningen mee om te stimuleren.

Onze Merel heeft ook een voorkeur naar rechts.
En haar hoofdjke draaien terwijl ze slaapt heeft geen zin want ze draait hem gelijk weer terug.
We leggen haar in de box op haar li zijde, en voeden haar rechts zodat ze haar hoofd naar li moet draaien om ons aan te kijken.
Maar ik zie ook een platte kant al komen.
En hoe ik haar ook wissel in de box, ze blijft dezelfde kant opkijken.

Onze kleine heeft ook een voorkeur en daardoor een platte kant. we proberen alle tips die er bestaan maar tevergeefs. Als meneer niet wil draaien kijkt hij gewoon naar de muur of hij kijkt heel schuin naar je haha luie donder.
Veel op de buik leggen werd ons gezegd alleenb vind hij het niet zo leuk. Wij kunnen hem wel in zijn slaap omdraaien dus dat doen we dan ook maar als hij na een paar minuten terug draait zien we het natuurlijk ook vaak niet, ga niet mijn wekker om het uur zetten om zijn hoofd te checken.
Succes ermee... en idd als je denkt dat de tips niet helpen ff naar de fysio gaan!

Terug
Bovenaan