Voorkeurshouding!!!!!!

Daley heeft een voorkeurshouding je ziet het een heel klein beetje aan zijn achterhoofdje. Ben dus elke keer bezig om zijn hoofdje de ander kant op te leggen, tot gister toen had hij geen zin meer om continu links te kijken dus draaide hij uitzichzelf maar naar rechts (voordat mama het doet,hahahahahaha).
Mijn neefje heeft een helmpje gehad voor zijn hoofdje,zijn hele gezicht was gewoon scheef gegroeid maar dat is nu allemaal mooi bijgetrokken.Een helmpje is een uitkomst voor een misvormd hoofdje maar voorkom het liever dan dat Daley er 1 moet gaan dragen.

Groetjes Anne

hoi,
waarom laat je hem overdag niet af en toe op de buik slapen?? dan rusten ze alweer op een ander punt!
Ik geef de borst en dus is een kindje gewent om telkens anders te liggen, ik meen dat jij de fles geeft toch?? dan heb je de neiging om hem altijd op dezelfde arm te leggen, maar het helpt door hem ook aan de andere kant te nemen, is wat lastiger voor jou maar helpt wel om een voorkeurshouding te vorkomen!

Hola.
MJ HEEF GELIJK!
Ik doe precies het zelfde.
Juliaan slaap nu op de buik en draai de hoof aan beide kanten als hij moe woord plus is goed voor de spieren.
Hij valt ook snel in slaap en mopper minder.
Durf je nog niet op d ebuik te laten slapen.probeer en knuffel te leggen achter de rug en laat jou kindtje op zij slapen dat help ook.

succes en blijven proberen,een helm kan wel helpen maar hou vol en doe op de natuurlijk manier :).

Hier ook een mannetje met een voorkeurshouding. Ik krijg zo Fysio aan huis. Ben benieuwd. Hopelijk kan t zo opgelost worden!

T consultatiebureau houdt t hier in de gaten bij jou misschien ook wel?

die van ons had eerst een voorkeurshouding naar links en nu naar rechts. ahahaahah. maar dat hij eigenwijs is, wisten we al. Hij krijgt dus fysio voor zijn voorkeurshouding, maar zoals ik het nu bekijk moet ik de wieg weer omdraaien en zijn beer weer naar de andere kant hangen. Omdat hij een 'ei' op zijn achterhoofd heeft moet ik hem ook af en toe in de maxi-cosi laten slapen. Doe dat niet langer dan een uurtje en ik kan hem zonder problemen overleggen in zijn wieg. ( dan leg ik zijn hoofdje de kant op die ik wil, maar als hij wakker wordt, ligt hij weer andersom)

Ook moet ik wat oefeningen met hem doen. Ik zou even contact opnemen met een fysio als ik jou was. Ze hebben hele nuttige tips en oefeningen.

Terug
Bovenaan