Voorkeurshouding

Heb even een vraagje. Hebben jullie kindjes een voorkeurshouding en hoe gaan jullie ermee om? Mijn dochter ligt het liefste met haar hoofd naar rechts. Zodra ik haar naar links wil draaien gaat ze of huilen of als ze in diepe slaap is protesteren. Als ze naar links ligt dan doet ze haar hoofd ook helemaal naar achteren, ook als ik het weer rechtleg. Ik vraag me dan ook af of ze pijn heeft. De verpleegkundige van het CB heeft gezegd dat zij het gevoel heeft dat er niets aan de hand is en heeft mij een foldertje gegeven. Ik vind het echter lastig om alleen op het gevoel van iemand af te gaan zonder enig veder onderzoek. Ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft.
 
Mijn oudste had ook een extreme voorkeurshouding. Wij hebben toen zo'n kussen gekocht waarin ze gedwongen worden om op hun zij te blijven liggen. Dit hielp wel, ook al vond mijn zoontje dat in het begin niet leuk.

De 2e en de 3e hadden er geen last van en Marly heeft de neiging om meer naar links te liggen met haar hoofd. Ze is erg sterk en het lukt eigenlijk niet om haar hoofd te draaien.

Misschien zou je je dochtertje weg kunnen leggen met een (voedings)kussen in haar rug?
 
Tim leek ook wel een voorkeur te hebben en dan wel met zn hoofd naar de "loop" toe zeg maar ivp de muur. Ik heb hem gewoon andersom in bed gelegd. eerst lag hij dus met zn hoofd onder het hemeltje en de andere keer met zn voeten want draaien had bij hem ook geen nut. Dit werkte wel. Nu kan ik er nog weinig aan willen. Hij draait zelf zn hoofd in zn slaap. Zo ligt hij omhoog te kijken, de andere keer naar links of rechts.
Dus misschien is het voor jou een idee om het bedje te draaien of om haar dus ook andersom in bed te leggen
 
Jaimy draait altijd zijn hoofd naar rechts! Schijnt dan elk kind wel beetje voorkeur heeft (zei de huisarts)
Aangezien hij dus 's nachts die kant op kijkt (maakt niet uit hoe we m in z'n bedje leggen...) leggen we hem overdag op zijn linkerzij te slapen. Dat werkt goed bij ons.
Mocht je echt denken dat de voorkeur komt doordat je kindje pijn heeft, ga dan langs de huisarts. Soms is fysiotherapie of een bezoekje aan de osteopaat nodig (heb ik gehoord). Dan is het soms zomaar opgelost!
Succes!
 
timo heeft ook een voorkeurshouding.... echt heel vervelend zn hoofdje is behoorlijk scheef en doe zo mn best om hem op zn andere zij neer te legen maar draait dan terug op zn rug of idd dat ie zich overstrekt.
Maar mn consultatie bureau arts zei als ik dit bleef zien moest ik aan de bel trekken en dan zou ik een verwijzing krijgen voor de fysio.
Maar is gewoon erg vervelend want hij wilt dus ook echt de andere kant op kijken als ik zn wiegje draai..die heeft wielentjes dus erg makkelijk effe om te draaien dat maakt dus gewoon ook niet uit.... hij kijkt net zo lie tegnede muur aan als ie maar op zn ene zij kan liggen...

dus misschien toch maar kijken voor een doorverwijzing naar de fysio.

succes
 
Ik be gisteren met mijn zoontje naar een cranio sacraal therapeut geweest. Deze tip had ik gekregen van mijn zwangerschapsyogalerares. Het lijkt of de therapeut niets met hem doet, maar hij masseert op een hele zachte wijze spanningen weg. Mijn zoontje had spanning op het linkerdeel van zijn achterhoofd, waardoor hij het niet fijn vindt om naar links te liggen/kijken. Vanochtend maakte ik hem wakker met zijn hoofdje 'de goede kant op'. Misschien toeval, maar ik heb het idee dat er wel iets is verbeterd. Deze behandelingen worden trouwens door de verzekering vergoed.
 
Terug
Bovenaan