Voorkeurshouding

Hoi, ik ben van het augustusforum en heb een vraagje?
Hebben jullie kindjes een voorkeurshouding en hoe gaan jullie ermee om? Mijn dochter ligt het liefste met haar hoofd naar rechts. Zodra ik haar naar links wil draaien gaat ze of huilen of als ze in diepe slaap is protesteren. Als ze naar links ligt dan doet ze haar hoofd ook helemaal naar achteren, ook als ik het weer rechtleg. Ik vraag me dan ook af of ze pijn heeft. De verpleegkundige van het CB heeft gezegd dat zij het gevoel heeft dat er niets aan de hand is en heeft mij een foldertje gegeven. Ik vind het echter lastig om alleen op het gevoel van iemand af te gaan zonder enig veder onderzoek. Ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft.

Tijmen heeft ook een voorkeurshouding en nu komt er fysio bij hem. hij heeft een zij lig kussen (google delta baby) en nu na 2 maand is zijn hoofd een stuk minder scheef en ligt hij zelfs vaak met zijn hoofd de andere kant op.
Tijmen had trouwens geen pijn, maar zijn spieren waren wel aan de ene kant sterker als aan de andere kant.

ook moet hij regelmatig even op zijn buik liggen.

Jasper heeft ook een voorkeurshouding, maar ook met z´n hele lichaam. Dan draaide hij helemaal krom naar rechts. Ook protesteerde hij als ik hem naar links legde. Hij bleek het KISS syndroom te hebben. We lopen nu met hem bij een manueel therapeut en hierdoor verbeterd het enorm. Hij is zelfs al een paar keer in slaap gevallen met z´n hoofdje naar links!
Het kan best pijnlijk zijn hoor, zeker als er een werveltje niet goed zit. Ik zou zeker stappen ondernemen. Succes

bezoek es een osteopaat.. dit kan ook helpen. of een fysio,. ik heb zelf met mn dochter bij beide gelopen en loop nog bij fysio (nu al 9x geweest) en bij kinderarts geweest bij mn dochter is t toch geen voorkeurshouding maar heeft ze een bloeding in een nekspier gehad.. daardoor is ze helemaal scheef gegroeid heel dr gezicht asymetresch..
dus ik zeg vertrouw je eigen gevoel. ga desnoods meerdere keren terug naar huisarts! moedergevoel klopt! zo bleek bij ons

onze Amy heeft ook KISS syndroom
is vanochtend vastgesteld.

was er gelukkig vroeg bij zeiden ze.

nu oefeningen mee gekregen en volgende week voor eert manueel therapeut...

Op t cb dachten ze ook dat Saar een voorkeurshouding had. Zelf toch verder gekeken en met haar naar een osteopaat gegaan. Bleek haar eerste nekwervel vast te zitten waardoor ze helemaal niet naar links kon kijken of draaien! Het deed haar enorm zeer en zag je der verkrampen. Ook zaten er schedeldelen over elkaar heen ipv tegen elkaar, dit veroirzaakte bij haar der platte plek op der achterhoofd en werd niet veroorzaakt door een voorkeurshouding! De osteopaat heeft haar nu 4 keer behandeld en ze kan nu bijna helemaal naar links draaien zonder dat t pijn doet. Ook slaapt ze veel beter. Het was bij haar al in mijn buik ontstaan, daar heeft ze vast gezeten.
Ik zou je zeker aanraden om bij een osteopaat langs te gaan! Bij ons wordt de behandeling helemaal vergoed. Ook fijn maar ben zo blij dat we dit gedaan hebben en meer naar ons zelf hebben geluisterd dan naar t cb. Ga op je gevoel af, dat zegt vaak heel veel!
Verder op hrb ik er eens een topic over geopend, onder voorkeurshouding en behandeling ervan. Er zitten hier meer ouders met dit " probleem". Succes!

Isa had ook een voorkeurshouding. Volgens de fysiotherapeute kwam het doordat ze te vroeg geboren was..Haar nekje en rug spieren waren onderontwikkeld en ze had de voorkeurshouding al vanaf dat ze nog in mijn buik zat. We doen nu oefeningen en ze gaat zo goed vooruit! In 3 weken is alles aangesterkt en ligt ze nu op beide kanten.

Terug
Bovenaan